حرکت بیماری شایع حین سفر

به گزارش مجله آراد، شاید شما یا نزدیکان تان بیماری حرکت را تجربه کرده باشید. در این بیماری فرد حین مسافرت با وسایلی مانند خودرو، قایق، قطار یا هواپیما دچار احساس تهوع و حتی استفراغ می شود.علت بروز این حالت در عدم هماهنگی داده های تعادلی رسیده به مغز است.

حرکت بیماری شایع حین سفر

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

در حالت عادی مغز ما با استفاده از اطلاعات رسیده از بینایی، سیستم های تعادلی گوش و گیرنده های حسی در اندام ها می تواند بفهمد ما در حالت حرکت هستیم یا ساکنیم و به دنبال آن دستورات لازم برای حفظ موقعیت ما در فضا را صادر می کند. زمانی که ما در حال مسافرت با اتومبیل هستیم بدن ما به خودی خود ثابت است اما چشم و گوش ما احساس حرکت دارد و مغز به اشتباه دستورات تعادلی می فرستد و نتیجه آن علائم آزاردهنده بیماری حرکت است.

قبل از این که سراغ داروها برویم لازم است نکاتی را رعایت کنیم: رانندگی کردن بهتر از مسافربودن است و راننده کمتر دچار علائم می شود.

فرد مسافر بهتر است روی صندلی ای بنشیند که کمترین حرکت را دارد. مثلا در خودرو صندلی جلو. بهتر است فرد به نقطه ای در افق و دوردست به عنوان نقطه ای ثابت نگاه کند.

سر خود را به پشتی صندلی تکیه دهد تا کمتر حرکت کند. از مطالعه و تماشای صفحه نمایش طی حرکت خودداری کند.

توصیه می شود فرد 45 تا 60 دقیقه قبل از سفر غذایی سبک که چرب یا پر ادویه هم نباشد میل کند. دانه مغزها و نان یا بیسکوییت کمی نمکی مفید است.

مکیدن آبنبات های زنجبیلی یا استفاده از مچ بندهای معروف به دستبند دریا می تواند در کاهش علائم بیماری مفید باشد.

دکتر مهتاب ربانی اناری - متخصص گوش و حلق و بینی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1619

به "حرکت بیماری شایع حین سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت بیماری شایع حین سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید