حال این روزهای چنارهای 300 ساله میامی

به گزارش مجله آراد، ایسنا/ این خبر پیرامون حال این روزهای چنارهای 300 ساله میامی به رشته تحریر درآمده است.

حال این روزهای چنارهای 300 ساله میامی

داستان چیست؟

محمد صادق رضویان اظهار کرد: بازسازی بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار جهت کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است.

وی هدف از بازسازی را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی عنوان و اظهار داشت: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای این شهر بخشیده و به همین دلیل بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.

رضویان با اشاره به اینکه بازسازی های صورت گرفته در فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی موثر بوده، گفت: در روزهای گذشته نیز شهروندان میامی به صورت خودجوش فضای اطراف درختان ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی این شهرستان را با هدف ایجاد فضای کافی برای رشد و تنفس ریشه درختان، آزادسازی کردند.

وی گفت: درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج)واقع شده اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه این درختان به شماره 545 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده ، اضافه نمود: این درختان دارای بیش از 200 تا 300 سال قدمت هستند.

وی یادآوری کرد: شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و بزرگترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1269

به "حال این روزهای چنارهای 300 ساله میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال این روزهای چنارهای 300 ساله میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید