تنها راه رسیدن به شغل، اخذ مدارک دانشگاهی نیست

به گزارش مجله آراد، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: کسب مدرک دانشگاهی برای ورود به بازارکار، تفکر اشتباهی است که در جامعه حکم فرماست، در حقیقت جهت ورود به شغل و حرفه اخذ مدارک دانشگاهی بالاتر نیست.

تنها راه رسیدن به شغل، اخذ مدارک دانشگاهی نیست

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: همه مراکز آموزشی جهان معیار هایی برای پذیرش دانشجو دارند. دانشگاه ها زمانی بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بودند که از جمله دلایل آن می توانستیم به استخدام دانشجویان در بخش های دولتی پس از فارغ التحصیلی اشاره کنیم. با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه ها نیز پایین بود، فرآیند کنکور ایجاد شد.

صالحی عمران با بیان اینکه با افزایش آگاهی مردم، جامعه تنظیم شد؛ اضافه نمود: بعد از اینکه جذب نیرو از سوی دولت کاهش یافت، خانواده ها دریافتند که تنها راه رسیدن به شغل ورود به دانشگاه نیست؛ بنابراین به سوی رشته های فنی و حرفه ای و فعالیت های مهارتی، حرکت کردند و اینگونه جامعه تنظیم شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در خاتمه اعلام کرد: تفکر غلطی در جامعه حکم فرماست به طوری که انسان باید پس از اتمام دوره متوسطه به دوره کارشناسی و پس از آن به دوره کارشناسی ارشد و دکتری راه یابد. در حقیقت جهت ورود به شغل و حرفه اخذ مدارک دانشگاهی بالاتر نیست. این عطش باید از نظر فرهنگی مورد بازبینی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 608

به "تنها راه رسیدن به شغل، اخذ مدارک دانشگاهی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه رسیدن به شغل، اخذ مدارک دانشگاهی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید