تعداد مهمان های خارجی آستان قدس رضوی 5 درصد افزایش یافته است

به گزارش مجله آراد، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تعداد مهمان های خارجی آستان قدس رضوی 5 درصد افزایش یافته است.

تعداد مهمان های خارجی آستان قدس رضوی 5 درصد افزایش یافته است

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در ارتباط با تغییر تعداد مسافران نسبت به سال گذشته گفت: در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها نسبت به سال گذشته حدود ده درصد افزایش مسافر داشته ایم و امیدواریم با بهبود شرایط پروازها و مسافرت های ریلی و جاده ای امکانات بیشتری برای سفرهای مالی و مقرون به صرفه برای مشافران فراهم گردد.

سال جاری افزایش قیمتی نداشتیم

وی در مورد تغییرات قیمتی نیز مطرح کرد: در بخش هتل های مهم و مهمان پذیرها در خراسان رضوی در سال 1403 تا به امروز هیچ گونه افزایش قیمتی لحاظ نشده است و قیمت ها همچنان مربوط به سال 1402 است، بعلاوه اینکه ما در آینده طرح های وی ژه ای برای جذب زائر در نظر داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد. بعلاوه مقدار مهمان های خارجی آستان قدس رضوی به نسبت سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

مادرشاهیان بعلاوه اضافه نمود: در رینگ یک که محدوده حرم در آن قرار گرفته است بین 85 تا 90 درصد هتل ها در این منطقه واقع شده اند و در رینگ دو که فاصله آن از حرم بیشتر می گردد، بین 50 تا 60 درصد از هتل ها در این رینگ قرار گرفته اند.

بیش از 50 درصد هتل های کشور در خراسان رضوی است

وی اضافه نمود: مهمترین مساله این است که تمامی هتل ها و مهمان پذیرهای ما آماده پذیرایی از مهمان ها زائرین و هستند، همگی مشغول فعالیتند تا بتوانند خدمت رسانی خوبی به زائرین داشته باشند، البته بیش از 50 درصد هتل های کشور در خراسان رضوی قرار دارند و افرادی که جهت زیارت به این شهر می آیند می بایست با خدمات مناسبی را دریافت کند.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در ادامه گفت: یکی از موارد مهمی که در سال1403 در دست انجام است بحث مربوط به استاندارد سازی بیش از 95 درصد هتل ها است که یکی از دستاوردهای بسیار مهم ماست و تمامی این هزینه ها به وسیله بخش خصوصی اجرا شده است و هر واحد هم استاندارد سازی خود را به عهده گرفته است و امیدواریم که در آینده دولت با دادن وام های با بهره پائین تمامی هتل های سراسر کشور را جهت استاندارد سازی حمایت کند.

مادرشاهیان در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در جهت جذب جهانگرد انجام داده اید، گفت: یکی از اقداماتی که اجرا شده همان بحث استاندارد سازی هتل ها است به این معنی که هر هتل متناسب با ستاره ای که گرفته است به زائر خدمت رسانی کند، در بخش دوم نیز ما در تلاشیم تا با عدم افزایش قیمت ها به جذب زائران یاری کنیم.

الزام بر افزایش پروازها به مشهد

وی گفت: تنها کمبودی که در حال حاضر وجود دارد، در رابطه با پروازها و ایر لاین ها است و ما از تمامی ارگان ها تقاضا داریم تا نگاه ویژه ای به این مساله داشته باشند و قیمت بلیط های مسافرتی خراسان رضوی را به جهت زیارتی بودن ویژه ارزیابی نمایند و تصمیمات به گونه ای باشد تا نرخ بلیط هواپیما برای این بخش از کشور با سایر نقاط کشور متفاوت باشد.

مادرشاهیان در ارتباط تعداد بنگاه های فعال در این حوزه گفت: تعداد موسسات جهانگردی مرتبط با خدمات اقامتی و مسافرتی حدود 35000 بنگاه بطور مستقیم است و 180 شغل نیز وابسته به حضور زائران هستند.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی بعلاوه در ارتباط با چالش هایی که در این مسیر وجود دارد، اضافه نمود: با توجه به اینکه زائر انتظار خدمت رسانی با قیمتی مناسب دارد واحدهای اقامتی با دو چالش روبرو هستند از یک طرف با افزایش تعرفه های انرژی قیمت ها افزایش پیدا می نماید که انتظار می رود برای واحد های اقامتی تخفیف ویژه ای در نظر گرفته گردد و از سوی دیگر دولت باید با پرداخت وام هایی با سود پائین به واحدهای اقامتی آنها را در جهت استاندارد سازی و خدمت رسانی بهتر تشویق کند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1403 بروزرسانی: 31 تیر 1403 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2439

به "تعداد مهمان های خارجی آستان قدس رضوی 5 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مهمان های خارجی آستان قدس رضوی 5 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید