تب تدریس از سرعت شیوع ویروس کرونا بالاتر است

به گزارش مجله آراد، شیوع ویروس کرونا، مدارس را به تعطیلی کشاند، اما تدریس و ادامه تحصیل در هیچ نقطه ای از ایران و استان خوزستان متوقف نشد.

تب تدریس از سرعت شیوع ویروس کرونا بالاتر است

به گزارش از ، معلمان در روز هایی که تب ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس و کلاس ها شده، فرایند آموزش را با استفاده از همه توان ادامه داده اند. به نحوی که در اقصی نقاط کشور و استان خوزستان و در شهر ها و روستا فرایند تحصیلی دانش آموزان همچنان در حال پیگیری است.

به روستای بیوض یک، در بخش اسماعیلیه با جمعیت 41 خانوار در 15 کیلومتری کلانشهر اهواز در مرکز استان خوزستان رفتیم تا با حمد مقدم معلم پایه ابتدایی این روستا، در مدت 2 ماهی که بیماری کرونا ویروس، مدارس را تعطیل نموده، اما این معلم تدریس را متوقف ننموده است.

روستای بیوض یک، 13 دانش آموز پایه اول ابتدایی دارد و این معلم با پیگیری های که انجام داده است، روزانه کلاس های آن ها را با رعایت فاصله اجتماعی در خانه برگزار می نماید. البته او دانش آموزانی را که خانه هایشان دور است را هم فراموش ننموده و بعد از کلاس، به این دانش آموزان هم روزانه سرکشی می نماید و تدریس را جاری نگه داشته است.

حمد مقدم معلم پایه اول ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت وگو با خبرنگار از ، با بیان اینکه دبستان دانش روستای بیوض یک، دبستانی چند پایه و مختلط است، گفت: 13 سال است که سابقه تدریس ابتدایی دارم و با همه توان در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان کوشش نموده و می کنم.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان و تعطیلی مدارس ناشی از شیوع این ویروس، بیان داشت: مدارس کشور همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه تعطیل شدند و این دبستان روستایی هم از این قاعده مستثنی نیست.

مقدم اظهار کرد:، اما با فعال شدن فضای مجازی جهت تدریس دانش آموزان، این امکان برای دانش آموزان ما به دلیل نداشتن استطاعت اقتصادی جهت استفاده از گوشی های هوشمند فراهم نبود و با این تفاسیر باید درس و تحصیل دانش آموزان نیز به مدت زمان زیادی عقب می افتاد.

این معلم پایه اول ابتدایی که از اهالی و ساکنان همین روستا است، ادامه داد: تصمیم گرفتم با همه توان مانع از این بشوم که تعطیلی مدارس لطمه ای جبران ناپذیر به تحصیل دانش آموزان بزند، به همین دلیل با هماهنگی دهیار و شورای روستا کلاس های دانش آموزان را به صورت گروه های 4 و یا 5 نفره در 2 خانه مختلف در روستا تشکیل دادم.

او به برگزاری کلاس ها را با رعایت فاصله های اجتماعی اشاره نمود و اضافه نمود: از همان ابتدای شروع کلاس ها، اولیاء و ساکنین روستا از این اتفاق مسرور شده و استقبال کردند و با وجود شرایط بحرانی، اما همچنان تدریس و پیشرفت علمی پا برجاست.

حمد مقدم با بیان اینکه یکی از خانه هایی که در آن ها کلاس برگزار می شد دارای یک فرزند ترک تحصیل بود، گفت: این دانش آموز که در پایه دوم ترک تحصیل نموده بود، بعد از آنکه دید کلاس های درس در محل زندگی اش تشکیل شده است با ما همراه شد و به درس و تحصیل بازگشت.

او جلوه های همدلی در بین دانش آموزان را به روز های وقوع سیلاب در این روستا تشبیه کرد و بیان داشت: دانش آموزان بار دیگر همدل و همصدا با معلمان خود همانند روز های سیلاب این بار نه در سیل بند بلکه پای کتاب و دفترشان به ترسیم آینده می پردازند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1095

به "تب تدریس از سرعت شیوع ویروس کرونا بالاتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب تدریس از سرعت شیوع ویروس کرونا بالاتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید