تبلت های سری گلکسی تب S9 FE سامسونگ رونمایی شدند

به گزارش مجله آراد، در سال 2020، سامسونگ برای اولین بار استفاده از برند FE را شروع کرد. در این بین، تنها یک تبلت در سال 2021 تحت عنوان گلکسی تب S7 FE راهی بازار شد و حالا بعد از دو سال انتظار، سامسونگ از گلکسی تب S9 FE و S9 FE پلاس رونمایی نموده که در ادامه به مشخصات آن ها می پردازیم.

تبلت های سری گلکسی تب S9 FE سامسونگ رونمایی شدند

قیمت تبلت های سری گلکسی تب S9 FE

همین ابتدا باید بگوییم که مدل پایه S9 FE با قیمت 529 دلار راهی بازار می گردد و کاربران برای خرید نسخه پایه مدل پلاس باید 699 دلار بپردازند.

چیپست تبلت های سری گلکسی تب S9 FE

این تبلت ها از چیپست اگزینوس 1380 بهره می برند. با وجود اینکه این تراشه توان سخت افزاری بالایی دارد، ولی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 موجود در تبلت های سری S9 حرف زیادی برای گفتن ندارد. بنابراین از این دو تبلت نباید انتظارات زیادی داشته باشید و قرار نیست کارهای بسیار سنگین را به برترین شکل انجام دهند. اما در هر صورت در مقایسه با تب S7 FE، پردازنده و پردازنده گرافیکی به ترتیب 38 و 73 درصد سرعت بالاتری ارائه می نمایند.

قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری

این تبلت ها با اندروید 13 به دست کاربران می رسند و از قابلیت های همیشگی تبلت های سامسونگ بهره می برند. بعلاوه باید به پشتیبانی از قلم S Pen هم اشاره کنیم و ضدآب بودن بدنه، جذابیت آن ها را افزایش داده است. این دو تبلت به طور کامل با وسایل جانبی ارائه شده برای سری تب S9 سازگار هستند و ضمناً باید به تعبیه سنسور اثر انگشت در دکمه پاور هم اشاره کنیم.

نمایشگر

گلکسی تب S9 FE از نمایشگر 10.9 اینچی بهره می برد و مدل پلاس دارای نمایشگر 12.4 اینچی است. هر دو نمایشگر مبتنی بر پنل LCD هستند و به ترتیب رزولوشن 2304 در 1440 و 2560 در 1600 را ارائه می دهند. رفرش ریت نمایشگرها هم خیلی بالا نیست ولی می توانند از رفرش ریت 48 هرتز تا 90 هرتز انجام وظیفه نمایند.

طراحی و کیفیت ساخت تبلت های سری گلکسی تب S9 FE

طبیعتا این تبلت ها از نظر طراحی به شدت مشابه سری تب S9 هستند. مدل استاندارد این خانواده در پنل پشتی فقط از یک دوربین بهره می برد و دارای لبه های تخت است. اما مدل پلاس دارای دو دوربین اصلی است و به غیر از این مورد و البته میزان بزرگ تر، تفاوت خاصی با مدل استاندارد ندارد. خوشبختانه هر دو تبلت از کارت حافظه microSD بهره می برند و می توانید ظرفیت حافظه را افزایش دهید.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

از نظر باتری، مدل استاندارد با باتری 8000 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شده و مدل پلاس از باتری 10090 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. سرعت شارژ به 45 وات می رسد که البته مطابق معمول، در جعبه آن ها خبری از شارژر نیست و باید آن را به طور جداگانه بخرید.

دوربین های تبلت های سری گلکسی تب S9 FE

مدل استاندارد این خانواده دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است و از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می برد. در طرف مقابل مدل پلاس با دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و اولترا واید 8 مگاپیکسلی راهی بازار شده که در زمینه دوربین سلفی، تفاوتی با مدل استاندارد ندارد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2418

به "تبلت های سری گلکسی تب S9 FE سامسونگ رونمایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلت های سری گلکسی تب S9 FE سامسونگ رونمایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید