عرضه گلکسی S22 و S22 پلاس شاید تأخیر داشته باشد

به گزارش مجله آراد، این طور که به نظر می رسد سامسونگ نمی خواهد دو مدل استاندارد و پلاس از سری گلکسی S22 را در تاریخی که انتظار داشتیم راهی بازار کند و ظاهرا باید شاهد تأخیر در عرضه این گوشی ها باشیم.

عرضه گلکسی S22 و S22 پلاس شاید تأخیر داشته باشد

در حالی که تصور می کردیم تقریبا تمام اطلاعات در رابطه با سری گلکسی S22 را می دانیم و هیچ چیزی جز رونمایی از آن ها باقی نمانده، امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است تاریخ عرضه گلکسی S22 و S22 پلاس به تأخیر بیفتد. اما این تمام ماجرا نیست. هفته گذشته این خبر را راجع به مدل اولترا هم شنیده بودیم. گفته می شد این گوشی قرار است چند روز یا چند هفته بعد از زمان معین شده راهی بازار گردد. حال دقیقا در چه زمانی معین نیست.

این خبر نو اما به وسیله جان پراسر، یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری منتشر شد و به احتمال زیاد درست هم خواهد بود. ظاهرا زنجیره تأمین سامسونگ هنوز نتوانسته قطعات لازم شرکت را فراهم کند یا اینکه خود سامسونگ در انجام کاری به مشکل برخورده است. چون پیش تر هم شنیده بودیم که اگزینوس 2200 برای بهتر شدن جای کار دارد و شاید به همین دلیل سامسونگ عرضه سری گلکسی S22 را به تأخیر بیندازد.

تاریخ دقیق عرضه سری گلکسی S22

گویا سامسونگ به خاطر تقاضای بالایی که برای مدل اولترا وجود دارد، میخواهد این گوشی را در تاریخ 25 فوریه راهی بازار کند (6 اسفند). دو مدل استاندارد و پلاس هم در تاریخ 11 مارس (20 اسفند) برای خرید در دسترس قرار می گیرند. اگرچه پیش تر گفته می شد سامسونگ روی فروش بیشتر مدل استاندارد حساب نموده اما معین نیست شرکت کره ای روی چه حسابی چنین تصوری داشت چون واقعا مدل استاندارد ارزش خرید بالایی با در نظر گرفتن پیشرفت هایش به نسبت نسل گذشته ندارد.

این خبری است که جان پراسر در رابطه با تاریخ عرضه گوشی های نو سامسونگ منتشر کرد. همان طور که گفته شد، نمی دانیم این مشکل واقعا ربطی به زنجیره تأمین دارد یا خیر اما اگر این طور باشد، معین نیست آیا این فرایند بدتر خواهد شد یا بهتر. حداقل این طور که به نظر می رسد، بهتر شدنی در کار نیست.

تأخیر در عرضه سری گلکسی S22 در حالی اتفاق افتاده که شرکت کره ای سال گذشته سری گلکسی S21 را 6 هفته زودتر از موعد رونمایی و راهی بازار کرد. 11 مارس حدود یک ماه از آنچه که پیش تر انتظار داشتیم دیرتر است. بنابراین این احتمال وجود دارد که تاریخ عرضه گوشی های شرکت کره ای باز هم جابه جا گردد. بنابراین باید منتظر شنیدن هرچیزی در این رابطه باشیم. آنچه فعلا از بابت آن مطمئن هستیم، تاریخ پیش خرید این گوشی هاست که گفته می گردد درست در زمان رونمایی از آن ها در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) اتفاق خواهد افتاد.

تأخیر کم سابقه در عرضه پرچم دار

این اتفاق تا به امروز در تاریخ سامسونگ کم سابقه بوده است. اصلا انتظار نداشتیم در شرایطی که شرکت کره ای سه ماه نخست را تقریبا به اپل واگذار نموده، باز هم در عرضه پرچم داران چنین عملکردی داشته باشد. سامسونگ اگر نتواند آن طور که باید احتیاج کاربران را پاسخ دهد، قطعا بسیاری از آن ها به شرکت های رقیب روی خواهد آورد. تا قبل از این موضوع، استاندارد و حرفه ای گری فوق العاده شرکت کره ای بود که آن را از سایر برندها متمایز می کرد.

قطعا چنین چیزی برای هر شرکت اتفاق می افتد. مثل اپل در عرضه سری آیفون 12. بنابراین می توانیم درک کنیم این اتفاق عادی است اما چنین چیزی می تواند به ضرر سامسونگ تمام گردد. اگر به تاریخ عرضه قبلی پرچم داران سری گلکسی S نگاه کنید می بینید که سامسونگ خیلی پرچم داران خود را منتظر نگذاشته است.

  • سری گلکسی S9: رونمایی، 20 فوریه 2018 - عرضه، 16 مارس
  • سری گلکسی S10: رونمایی، 20 فوریه 2019 - عرضه، 8 مارس
  • سری گلکسی S20: رونمایی، 11 فوریه 2020 - عرضه، 29 ژانویه
  • سری گلکسی S21: رونمایی، 14 ژانویه 2021 - عرضه، 29 ژانویه

با نگاهی با تاریخ بالا، می بینیم که شرکت هر سال پرچم داران خود را زودتر از قبل راهی بازار می کرد و این موضوع کاملا هم طبیعی است چرا که پرچم داران از اهمیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر گوشی ها برخوردار هستند و در واقع عملکرد یک سال شرکت با عملکرد آن در فراوری و عرضه پرچم دارهایش سنجش و قضاوت می گردد.

حال باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ می دهد. فعلا که اوضاع خیلی خوب به نظر نمی رسد و شرکت کره ای هم ظاهرا به مشکل برخورده است. امیدواریم هرچه زودتر این موانع رفع شوند چرا که بی صبرانه منتظر ورود کهکشانی های شرکت کره ای به بازار و مقایسه آن با برترین های موجود از شرکت های رقیب هستیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2139

به "عرضه گلکسی S22 و S22 پلاس شاید تأخیر داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه گلکسی S22 و S22 پلاس شاید تأخیر داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید