بیل گیتس می گوید سرمایه گذاری در رمزارز و NFT احمقانه است!

به گزارش مجله آراد، بیل گیتس که بنیان گذار بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان یعنی مایکروسافت به شمار میرود در ادعای اخیر خود در رابطه با رمزارزها و NFT، سرمایه گذاری روی آن ها را ایده احمقانه ای تلقی کرد و گفت که این موارد صرفا برای گول زدن کاربران به وجود آمده اند.

بیل گیتس می گوید سرمایه گذاری در رمزارز و NFT احمقانه است!

بیل گیتس که دوره ای به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد در روز سه شنبه و در برنامه ای که قرار بود در رابطه با تغییرات آب و هوایی صحبت گردد پیرامون یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کسب سرمایه امروزی یعنی رمزارزها و NFT به گفت وگو پرداخت.

او که قبلا هم مخالفت خود را در رابطه با سرمایه گذاری در رمزارزها به صراحت بیان نموده بود، این بار هم برخلاف عادت گذشته ظاهر نشد و به شدت به آن و NFT تاخت. او حتی به کنایه گفت که تصاویر دیجیتالی میمون ها جهان را به جای بهتری تبدیل خواهند کرد که در واقع اشاره داشته به کسانی که جهت سرمایه گذاری، مبلغ هنگفتی را برای خرید این NFTها هزینه می نمایند.

البته ناگفته نماند حرف های بیل گیتس هم تا حدودی منطقی است. رمزارزها فرایند مشخصی را طی نمی نمایند و هر لحظه ممکن است دارایی انسان از بین برود. برای مثال همین NFTها که پیش تر در حباب قیمتی وجود داشتند، اکنون آنقدر از این حیث افت داشته اند که گفته می گردد از تابستان سال گذشته تا به امروز، به پایین ترین حد قیمت خود رسیده اند. این در حالی است که کاهش چشمگیر ارزش آن ها طی فقط دو ماه به مقدار 80٪ رسید. این یعنی سرمایه گذارانی که این NFTها را دو ماه قبل از این کاهش قیمت خریداری نموده بودند، اکنون 80٪ در ضرر هستند.

بیل گیتس می گوید خودش در هیچ یک از این بخش ها سرمایه گذاری ننموده است چرا که آن را بر اساس ایده ای برای فریب کاربران می داند، اما بسیاری از بزرگان جهان به آن تمایل نشان داده اند. با این حال به نظر می رسد بیل گیتس تا حدودی حق دارد. نه فقط به خاطر NFT که افت قابل توجهی داشته است و بعضی از هواداران آن شاید با این حرف که این افت موقتی است به خود امیدواری بدهند اما زمانی که بیل گیتس از ارز دیجیتال به عنوان یک روش سرمایه گذاری انتقاد می کرد، بیت کوین با آن همه ارزش ناگهان سقوط آزاد عجیبی را تجربه کرد و به یک باره بسیاری از سرمایه گذاران خود را ورشکست کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا فکر می کنید بیل گیتس در رابطه با این موضوع حق دارد؟

منبع: CNBC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2219

به "بیل گیتس می گوید سرمایه گذاری در رمزارز و NFT احمقانه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس می گوید سرمایه گذاری در رمزارز و NFT احمقانه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید