برنامه سفر دو روزه برای شهر پاریس

به گزارش مجله آراد، پاریس شهری ممتاز و زیبا می‌باشد و به شهر نور و عشق مشهور است. شهر پاریس بازارهای سنتی بسیار عالی برای خرید دارد، که در این مقاله به معرفی تعدادی از آنها پرداخته‌ایم.

برنامه سفر دو روزه برای شهر پاریس

قنادی پیِر هِرمی پاریس

پیر هرمی (Pierre Herme) یک شیرینی‌پز مشهور در شهر پاریس است، که ماکارون‌هایش شهرت جهانی دارند. مجله‌ وُگ کشور فرانسه به پیر هرمی، لقب پیکاسوی شیرینی‌پزی را داده است. ماکارون نوعی شیرینی اصیل فرانسوی بوده که از خمیر بادام یا نارگیل تهیه شده است و طعمی دلچسب برای بازدید دارد. ماکارون‌های پیر هرمی، ترکیب مزه‌ منحصر‌به‌فردی دارند. مثلا باید ترکیب شکلات و پشن‌ فروت را امتحان کنید، چون طعم معرکه‌ای دارد. کروسان‌های اینجا هم حرف ندارند؛ تفاوتشان را با آن‌هایی که قبلا خورده‌اید، حس خواهید کرد. این قنادی در خیابان هفتاد و دوم بناپارت قرار گرفته و یکی از جاذبه های سفر شما با تور فرانسه قیمت خواهد بود.

کتاب فروشی شکسپیر و شرکا پاریس

شکسپیر و شرکا مشهورترین کتاب‌فروشی دنیا بوده که در شهر پاریس قرار دارد. این کتاب فروشی زمانی پاتوق نویسندگانی مانند ارنست همینگوی، جیمز جویس و ازرا پاوند بوده و سکانس‌هایی از فیلم پیش از غروب اثر ریچارد لینکلیتر و نیمه‌شب در پاریسِ» وودی آلن هم در آن فیلمبرداری شده. این کتاب‌فروشی را سیلویا پیچ در 1919 افتتاح کرد، در 1941 در دوران اشغال پاریس توسط آلمان بسته شد، و در 1951 در مکان جدیدی در خیابان سی و هفتم بوشری توسط جرج ویتمن، دوباره راه‌اندازی گردید. شکسپیر و شرکا بهترین مکان برای خریدن، ورق زدن و غرق شدن در رمان‌های نو و دست‌دوم انگلیسی و فرانسوی می‌باشد. دوشنبه‌ها ساعت 7 عصر هم جلسات کتاب‌خوانی توسط نویسندگان مختلف در آن برقرار می‌باشد.

بازار سن‌کوئن پاریس

این بازار بزرگترین مرکز فروش اشیاء آنتیک و دست‌دوم از قرن نوزدهم می‌باشد و پر از مبلمان و صندلی‌های کهنه‌ چوبی، اسباب‌بازی‌های قدیمی، لباس‌های دست‌دوم، کتاب‌ها و مجله‌های قدیمی، دکوری‌های آنتیک و هر عتیقه‌ دیگری که فکرش را هم نمی‌کنید. اگر کلکسیونر باشید. بازار سن کوئن بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

بازار باستیل پاریس

اگر مسیرتان از به تور فرانسه خورد حتما سری به بازراهای آن بزنید، بهترین بازار سر‌باز پاریس با غرفه‌ها و دکه‌های رنگارنگی که دارد، پر از خوراکی‌های محلی خوش‌عطر ‌و ‌بوی فرانسوی است. میوه‌ها و سبزیجات تازه تا گوشت، مرغ، ماهی و میگو از اصلی‌ترین اجناس این بازار برای خرید هستند. عسل‌های خالص، شکلات‌های تلخ و شیرین، سوسیس‌های دست‌ساز، سالامی‌ها و ژامبون‌های تنوری، پنیر‌های وسوسه‌انگیز و نان‌های محشر فرانسوی را با تنوع باور‌نکردنی‌شان امتحان نمایید و خوبی‌اش این است که می‌توانید با آن‌ها انگلیسی صحبت کنید. به غرفه‌های گل‌فروشی هم حتما سر بزنید، از تماشای توده‌های خوش‌رنگ گل و گیاه سیر نمی‌شوید. باستیل روز‌های پنجشنبه و یکشنبه از 7 صبح تا 2:30 بعد‌ از ظهر باز است.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 653

به "برنامه سفر دو روزه برای شهر پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر دو روزه برای شهر پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید