اولین سفر تجاری اسپیس اکس در فضا

به گزارش مجله آراد، این تازه ترین سفر خصوصی به فضا خواهد بود که خبر برگزاری اش اعلام شده است. ژانویه سال آینده سه نفر از صاحبان کسب و کار قرار است هرکدام با پرداخت 55 میلیون دلار سوار بر اسپیس ایکس دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نمایند.

اولین سفر تجاری اسپیس اکس در فضا

این تازه ترین سفر خصوصی به فضا خواهد بود که خبر برگزاری اش اعلام شده است

اسپیس ایکس قرار است سال جاری برای اولین بار سفری کاملاً تجاری به فضا ترتیب دهد و یک فرد عادی خوش اقبال را هم به این سفر می فرستد.

قرار است میلیاردر آمریکایی جارد ایساکمن به این سفر برود. او ثروتش را از راه سرمایه گذاری در حوزه فناوری و جت های جنگنده به دست آورده و می گوید از بچگی خوره فضا بوده است. معلوم نیست ایساکمن برای رفتن به این سفر چقدر هزینه نموده است.

این میلیاردر سه بلیط هم برای افراد عادی جامعه گرفته است. یکی از این بلیط ها نصیب یکی از کارکنان بهداشت و درمان در بیمارستان تحقیقاتی بچه ها یهودای قدیس شده است. بلیط دوم به یکی از صاحبان کسب و کار اختصاص خواهد یافت که از خدمات پرداخت شیفت4 استفاده می نماید. شیفت4 شرکت صادرنماینده کارت اعتباری است که به ایساکمن در کسب ثروتش یاری نموده است.

قرار است با استفاده از فرصت این مأموریت 200 میلیون دلار برای بیمارستان یهودای مقدس جمع نمایند و هرکس در ماه فوریه به این بیمارستان یاری اقتصادی کند وارد قرعه کشی برای تصاحب چهارمین بلیط می گردد.

ایساکمن که هفته بعد 38ساله می گردد گفت: حقیقتاً دلم می خواهد در دنیای 50 یا 100 سال دیگر زندگی کنم، زمانی که مردم عین کارتون جتسون ها می پرند سوار موشک هایشان می شوند و برخی خانواده ها با بچه هایشان سوار بر سفینه دور ماه گردش می نمایند. فکر می کنم اگر می خواهیم در چنان دنیای زندگی کنیم بهتر است اول سرطان بچه ها را از میان برداریم.

او برای این سفر فضایی موسوم به الهام بخش4 در لیگ فوتبال ملی آمریکا صندلی تبلیغات عمومی خریده است، مأموریتی که قرار است در ماه اکتبر برگزار گردد.

متخصصان همچنان مشغول کار کردن روی جزییات این پرواز با محفظه اسپیس ایکس دراگون هستند، جزییاتی شامل تعداد روز هایی که این چهار نفر پس از پرتاب از فلوریدا در مدار خواهند بود. نام سایر مسافران ماه آینده اعلام خواهد شد.

این تازه ترین سفر خصوصی به فضا خواهد بود که خبر برگزاری اش اعلام شده است. ژانویه سال آینده سه نفر از صاحبان کسب و کار قرار است هرکدام با پرداخت 55 میلیون دلار سوار بر اسپیس ایکس دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نمایند و یک صاحب شرکت ژاپنی نیز با اسپیس ایکس قراردادی برای سفر به ماه در سال های آینده دارد.

ایساکمن اعلام نکرد که چه مبلغی قرار است به اسپیس ایکس بپردازد، اما گفت مبلغ یاری های جمع شده برای بیمارستان یهودای قدیس از هزینه انجام این مأموریت فضایی بسیار فراتر رفته است. یکی از فضانوردان سابق ناسا نیز این سه تجارت پیشه را همراهی خواهد نمود، اما ایساکمن فرمانده سفینه خود خواهد بود.

او گفت این گروه مشغول آشنایی با جزییات اسپیس ایکس دراگون و موشک فالکون 9 است. این محفظه ها برای پرواز اتوماتیک و مستقل طراحی شده اند، اما در مواقع اضطراری خلبان نیز می تواند آن ها را راهنمایی کند. ایساکمن در سن 16 سالگی از دبیرستان اخراج شد و سپس در زیرزمین خانه والدینش مشغول راه اندازی کسب و کاری شد که منجر به پیدایش شرکت شیفت4 شده است.

او در سال 2009 با پرواز دور دنیا به حد نصاب تازه ای در سرعت رسید، ضمن این که برای طرح آرزو کن پول جمع کرد و سپس عظیم ترین ناوگان جت جنگنده اختصاصی دنیا را موسوم به دراکن اینترنشنال پایه گذاری کرد. یاری 100 میلیون دلاری وی به بیمارستان یهودای قدیس واقع در ممفیس عظیم ترین یاری شخصی تک نفره و یکی از عظیم ترین مبالغ یاری در دنیا است.

ریک شادیاک رییس نهاد جمع نماینده یاری برای بیمارستان یهودای قدیس گفت: هر روز به خودمان نهیب می زنیم که این خواب و خیال نیست.

ایساکمن علاوه بر آموزش های اسپیس ایکسی میخواهد کارکنان خود را به سفری کوهستانی هم ببرد تا نارحت نماینده ترین تجربه ای را که تا به امروز داشته است شبیه سازی کند، یعنی شب مانی در کوهپایه در شرایط سخت زمستانی. او گفت: قرار است پیش از سفر فضایی خیلی خوب همدیگر را بشناسیم.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1595

به "اولین سفر تجاری اسپیس اکس در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سفر تجاری اسپیس اکس در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید