انتقاد گری کاسپاروف از نابغه ایرانی

به گزارش مجله آراد، علیرضا فیروزجا که در رقابت کاندیدا های حضور دارد با عملکردی ضعیف به تنهایی در قعر این مسابقات ایستاده است. فیروزجا در این مسابقات با یک پیروزی، هفت تساوی و چهار شکست، 4.5 امتیازی است. گری کاسپاروف ستاره پیشین شطرنج دنیا در گفت وگویی به تفسیر این رقابت ها پرداخت و در مورد عملکرد ضعیف فیروزجا گفت: اگر در حال آماده شدن برای رقابت کاندیدا ها هستید، بازی شطرنج بولت (فوق سریع) ایده خوبی نیست. حتی باید بگویم که بازی شطرنج بولت در طول مسابقات خیلی مضر است. بازی کردن شطرنج بولت به وسیله فیروزجا پس از باخت برابر ناکامورا، در دور دهم به علت کوشش برای بازیابی اعتماد به نفس و آرامش، بسیار برای این بازیکن بد و مضر بود.

انتقاد گری کاسپاروف از نابغه ایرانی

ستاره افسانه ای شطرنج دنیا ادامه داد: فکر می کنم که فیروزجا می توانست خیلی بهتر عمل کند، اما فکر می کنم او شانس های خود را دست بالا می گرفت. باید بگویم که این شطرنج باز به نوعی مرا به یاد بابی فیشر در سال 1962 می اندازد.

کاسپاروف 59 ساله بعلاوه نظر خود را در مورد بازی دوم احتمالی بین مگنوس کارلسن و نپو روس اعلام کرد و گفت: مگنوس به طور واضح در این مسابقه محبوبیت دارد، اما فکر می کنم نپو ممکن است آغاز روانی بهتری داشته باشد، زیرا او قبلاً با مگنوس بازی نموده بود. فکر می کنم کارلسن از بازی های زیاد خسته شده است. تماشا دوباره نپو ممکن است اشتیاق کارلسن را در آماده سازی و بازی کاهش دهد.

نپو روس که با پرچم فدراسیون دنیای در این مسابقات دست به مهره شده، در رده نخست این رقابت ها با 8.5 امتیاز واقع شده است. صدرنشینی شطرنج باز روس درحالی است تنها دو دور دیگر به اتمام این رقابت ها به جای مانده است. کاسپاروف در مورد این شطرنج باز روس گفت: نپو حریف بسیار قدرتمندی برای مگنوس خواهد بود. اگر کارلسن مقابل نپو بازی کند، احتمالاً بازی سختی را شاهد خواهیم بود.

علیرضا فیروزجا پس از باخت در دور دهم و قبل از بازی با صدرنشین رقابت های کاندیداها، در اقدامی عجیب ساعت ها بازی بولت آنلاین (فوق سریع) انجام داد که با انتقاد بسیاری از بزرگان شطرنج دنیا از جمله کاسپاروف همراه بود. منتقدان اعتقاد داشتند که فیروزجا باید در این رقابت های مهم، تنها به بازی های خود تمرکز می کرد تا این شطرنج باز با عملکرد خوب مقابل حریفان ظاهر گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2223

به "انتقاد گری کاسپاروف از نابغه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد گری کاسپاروف از نابغه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید