انتقاد پلوسی از اتهام زنی های ترامپ درباره فراوری واکسن کرونا

به گزارش مجله آراد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت های توییتری دونالد ترامپ را در رابطه با تأخیر در تحویل واکسن و عدم اجازه به اداره غذای و داروی آمریکا (اف دی ای) بابت استفاده از هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای بیماران کووید 19، محکوم کرد.

انتقاد پلوسی از اتهام زنی های ترامپ درباره فراوری واکسن کرونا

با ما همراه باشید و درباره بانکداری کانادا بیشتر بدانید.

به نقل از اسپوتنیک، نانسی پلوسی در این باره اظهار کرد: اف دی ای مسئولیت دارد که داروها را با قضاوت بر ایمنی و کارآمدی آن ها مورد تأیید قرار دهد، نه از روی اعلامیه کاخ سفید درباره سرعت و سیاسی کردن اف دی ای. این اعلامیه خطرناکی از جانب رئیس جمهور بود و حتی برای شخص او نیز، فراتر از حد و مرز بود.

پلوسی در صحبت های خود همچنین رئیس جمهور آمریکا را به خطر انداختن سلامت شهروندان این کشور، متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیش تر نیروهای دولت پنهان را به توقف عمدی فرآیند تهیه تست برای واکسن ویروس کرونا و درمان آن در اداره غذا و داروی آمریکا متهم نموده بود. وی این شکایت را مطرح نموده بود که شرکت های دارویی به منظور استخدام افرادی برای آزمایشات، باید فرآیند پیچیده ای را طی نمایند و مدعی شده بود که این کارها فقط با این نیت انجام می گردد که واکسن بعد از خاتمه یافتن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، تحویل داده گردد.

ترامپ در ادامه صحبت های توییتری خود، امتناع اف دی ای از درمان کسانی که کرونا گرفته اند با هیدروکسی کلروکین و کلروکین را با این ملاحظات که این داروها تأثیری بر بیماری و بهبود بیماران نداشته و در عوض دارای عوارض جانبی قابل توجهی هستند، محکوم کرد. وی مدعی شد که بسیاری از پزشکان و مطالعات، با چنین ارزیابی از تأثیر این دو دارو، مخالف هستند.

در حالی که چندین درمان و واکسن بالقوه بیماری کووید 19 توسط شرکت های دارویی آمریکایی در حال تهیه است، هنوز مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را طی ننموده و این امر نیازمند تعداد زیادی از افراد داوطلب است تا ثابت گردد که داروهای مذکور ایمن و مؤثر هستند. اخیراً، مؤسسه تحقیقاتی گامالیا روسیه، نخستین واکسن کووید 19 را در دنیا به ثبت رساند و توسعه کار خود را بر واکسن های اولیه ای بنا نموده بود که از آدنوویروس به عنوان حامل ژنوم کووید 19 به بدن انسان استفاده نموده بودند. با این وجود، آمریکا از خرید این واکسن خودداری کرد و ترامپ در این خصوص مدعی شد که ممکن است نمونه های داخلی این واکسن پیش از روز مهم 3 نوامبر (13 آبان) و روز انتخابات، آماده گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1304

به "انتقاد پلوسی از اتهام زنی های ترامپ درباره فراوری واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پلوسی از اتهام زنی های ترامپ درباره فراوری واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید