گردشگران از مسائل خود در کاشان سخن می گویند

به گزارش مجله آراد، بیشتر گردشگران از سفر به کاشان ابراز رضایت کردند اما وجود بعضی مسائل باعث شده است تا از این میزان رضایت کاسته گردد.

گردشگران از مسائل خود در کاشان سخن می گویند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا لحظه آخری هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از کاشان، شهرستان کاشان یکی از گزینه های گردشگران و مسافران نوروزی در سفرهای نوروزی است و به همین جهت هرساله این شهر در ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی را به خود می بیند.

وجود ابنیه های تاریخی از جمله خانه تاریخی طباطبایی ها، عباسیان، بروجردی ها، عامری ها، منوچهری ها و غیره و همچنین دیگر آثار تاریخی کاشان همچون باغ فین، تپه های سیلک و غیره هرکسی را به جهت کثرت چنین آثار فاخر انگشت به دهان می گذارد.

جهت پذیرش گردشگران و مسافران نوروزی وجود زیرساخت ها و ظرفیت لازم در این زمینه امری ضروری است و وجود این زیرساخت ها موجب رضایت مسافران و گردشگران می گردد که نتیجه آن اقامت بیشتر مسافر و گردشگر در آن شهر و درآمدزایی حاصل از اقامت آن ها است.

مجید یارمحمدی، مسافر اهل تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ضمن اشاره به بازدید از ابنیه تاریخی و باغ فین در کاشان گفت: امکانات رفاهی کاشان بسیار مطلوب و عبور و مرور ماشین ها نیز روان است و همچنین فضای خانه های تاریخی بسیار زیبا و باصفا است اما خانه عباسی ها برخلاف دیگر خانه های تاریخی کاشان بسیار کثیف بود و باوجود اینکه ایام عید و بازدید بسیاری از گردشگران است متاسفانه خانه تاریخی عباسیان دارای گرد و خاک زیاد و تارعنکبوت های بسیاری بود.

مژگان سعادت از تهران نیز که در حال بازدید از ابنیه های تاریخی کاشان بود، گفت: فضای باغ فین و دسترسی به آن بسیار مناسب و رضایت بخش بود و همچنین فضای تاریخی و سنتی محوطه خانه های تاریخی نیز دلپذیر است.

وی اضافه نمود: برای بازدید از خانه های تاریخی پارکینگ و جای پارک ماشین ها به سختی پیدا می گردد و همچنین بهای برخی از خانه های تاریخی همچون عامری ها نسبتا زیاد است و ضروری است مسئولان نسبت به ساماندهی این ابنیه تاریخی اقدام نمایند.

نرگس محمدی مسافری از تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در سفرهایی که به کاشان داشتم فضا و امکانات مناسب بوده است و قیمت ها به نسبت تهران مناسب است و فضای شهر از نظر نظافت، گلکاری و زیبا سازی شهر بسیار خوب و مناسب است و همچنین عبور و مرور ماشین ها و ترافیک نیز بسیار روان و خوب است.

سید حمید بابای از قزوین نیز که برای تخستین بار به کاشان سفر داشته است، به خبرنگار خبرنگاران گفت: در اولین سفرم به کاشان رفتار مردم کاشان با مسافران بسیار خوب و عالی است.

وی پس از بازدید از شهر زیرزمینی نوش آباد و خانه تاریخی عباسیان اضافه نمود: رفتار مسئولان خانه های تاریخی نسبت به شهر زیرزمینی بسیار بهتر است اما بهای بلیط شهرزیر زمینی نسبت به برخی خانه های تاریخی مناسب تر بوده است.

محمد شهیدی از تهران نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران پس از بازدید از باغ فین و خانه تاریخی عامری ها اظهارداشت: اخلاق و برخورد مردم کاشان و بخصوص مغازه داران با مسافران بسیار خوب و صمیمی است.

وی از قیمت بالای خانه عامری ها احساس نارضایتی کرد و اضافه نمود: کاشان چهارراه های زیادی دارد که خوشایند نیست و ضروری است در این مورد تمهیدات لازم توسط مسئولان شهری پیش بینی گردد.

محسن جاوری طی گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص بهای بالای بلیط خانه عامری ها گفت: کاربری خانه عامری ها هتل است و مدیریت آن مکان به جهت کاهش ورود گردشگر به داخل مجموعه اقدام به اخذ ورودی از مسافران نموده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کاشان با بیان اینکه مدیربت خانه عباسیان کاشان توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد، اضافه نمود: باغ فین، خانه بروجردی ها و تپه های سیلک تحت نظارت اداره میراث فرهنگی فعالیت می نمایند و مدیریت خانه عباسیان توسط بخش خصوصی صورت می پذیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 775

به "گردشگران از مسائل خود در کاشان سخن می گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران از مسائل خود در کاشان سخن می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید