کتاب های غیرمجاز با همکاری پلیس امنیت جمع آوری می شوند

به گزارش مجله آراد، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری هفتگی خود در جمع رسانه ها در پاسخ به این سوال خبرنگاران که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتاب های ناشران که توسط برخی عوامل سودجو به صورت غیرقانونی تکثیر و توزیع می شوند، چه برنامه ای دارد؟، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت و صیانت از کتاب هایی که دارای مجوز هستند، متعهد است و نسبت به حمایت از آنها اقدام خواهد کرد.

کتاب های غیرمجاز با همکاری پلیس امنیت جمع آوری می شوند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

وی افزود: هیچکس نمی تواند متعرض کتابی بشود که با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. در عین حال، با کتاب هایی که فاقد مجوز هستند، به صورت جدی برخورد خواهد شد، پلیس امنیت هم با ناشر آن هم با توزیع کنندگان آن کتاب برخورد و آن را جمع آوری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت ارشاد در مورد توزیع کتاب هایی که در خارج از کشور منتشر شده اند، به خبرنگاران گفت: هیچ دلیلی برای اینکه هر کتابی که به زبان فارسی و یا از یک نویسنده ایرانی در خارج از کشور منتشر شده است، در داخل کشور هم منتشر شود، وجود ندارد و قطعا با افرادی که کتاب های بدون مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عرضه می کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نوش آبادی در همین زمینه کتاب من این نسل نوشته محمدرضا اسدزاده (سردبیر خبرگزاری کتاب ایران وابسته به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که اخیرا موضوع آن حاشیه هایی را به وجود آورده است، مثال زد و شرح داد: این کتاب فاقد مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دلیلی برای توزیع آن در داخل کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کتاب مذکور در خارج از کشور منتشر شده است، شرح داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین خود در مورد آثاری که برای مجوز ارائه می شوند، تصمیم گیری خواهد کرد. در مورد این کتاب هم باید بگویم که هیچ شبکه قانونی توزیع کتاب، آن را در داخل کشور عرضه کرده است، البته ممکن است تعداد معدودی از نسخه های این کتاب، به دست برخی افراد رسیده باشد، اما تاکید می کنم که هیچ نهاد قانونی آن را در داخل کشور چاپ و توزیع نکرده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من با نویسنده این کتاب هم صحبت کرده ام. ایشان ادعا می کند که این کتاب در همان زمانی که در خارج از کشور منتشر شد، در تیراژی بسیار محدود عرضه شد و حتی یک نسخه از آن هم در داخل کشور چاپ و یا توزیع نشده است.

نوش آبادی اضافه کرد: ممکن است این کتاب برای اخذ مجوز در اداره کتاب، مورد رسیدگی قرار گیرد، ولی با توجه به وضعیتی که در مورد این کتاب وجود دارد، بعید است مجوز بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد بالا بودن تعرفه پستی مرسولات و محموله های فرهنگی و مطبوعاتی و برنامه وزارت ارشاد برای تعامل با شرکت پست با هدف کاهش این تعرفه ها، گفت: شرکت پست همیشه همکاری خوبی در مورد محموله های فرهنگی و مطبوعاتی داشته است و همیشه تعرفه مناسبی را در این زمینه لحاظ کرده است. با این حال، انتظار ما این است که شرکت پست همکاری بیشتری با حوزه فرهنگ داشته باشد و چنانچه نرخ تعرفه ها را هم افزایش می دهد، این افزایش منطقی باشد تا امکان عرضه کتب و نشریات در سراسر کشور فراهم شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فعال شدن چرخه ارسال و توزیع کتاب و مرسوله های مطبوعاتی در کشور موجب رشد تولید علم نیز خواهد شد و ما در این زمینه از شرکت پست می خواهیم که تعامل بیشتری به خرج دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1100

به "کتاب های غیرمجاز با همکاری پلیس امنیت جمع آوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های غیرمجاز با همکاری پلیس امنیت جمع آوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید