همایش بین المللی باستانشناسی هلیل رود برگزار می شود

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: نخستین همایش بین المللی باستان شناسی و تاریخ حوزه فرهنگی هلیل رود 23 و 24 بهمن ماه برگزار می شود.

همایش بین المللی باستانشناسی هلیل رود برگزار می شود

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این همایش از طریق دانشگاه جیرفت کرمان و با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

براساس این گزارش، باستان شناس ها در نخستین همایش بین المللی باستانشناسی هلیل رود به بررسی باستان شناسی و هویت در حوزه فرهنگی هلیل رود، پژوهش های میدانی باستان شناسی در حوزه فرهنگی هلیل رود در سه دهه اخیر، نقد و بررسی مطالعات باستان شناختی و تاریخی حوزه فرهنگی هلیل رود، برهم کُنش های منطقه ای و فرامنطقه ای درحوزه فرهنگی هلیل رود، مطالعات میان رشته ای و پژوهش های باستان سنجی در حوزه فرهنگی هلیل رود، میراث فرهنگی ناملموس حوزه فرهنگی هلیل رود، چشم انداز باستان شناسی حوزه فرهنگی هلیل رود؛ گذشته، حال و آینده و حوزه فرهنگی هلیل رود و دریا می پردازند.

گفتنی است، این همایش به صورت حضوری در دانشگاه جیرفت کرمان برگزار می شود.

براساس این خبر، مطالعات تا به امروز باستان شناسان نشان می دهد، هلیل رود یکی از کهن ترین تمدن های شرق است و برای درک اهمیت و جایگاه آن گاه از عبارت هایی چون کهن ترین گهواره تمدن جهان استفاده می شود.

منبع: صدای میراث
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2128

به "همایش بین المللی باستانشناسی هلیل رود برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی باستانشناسی هلیل رود برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید