عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، باتری خودرو برخلاف بسیاری از باتری های رایج، قابل شارژ بوده و در طول کارکرد خودرو، به صورت متناوب شارژ می گردد. الکترود و الکترولیت دو بخش بسیار مهم در باتری ها است که تماس پیوسته واکنش گرها با الکترود و الکترولیت نقش مهمی در عملکرد باتری دارد.

عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات

این شرکت فراوریی مواد شیمیایی اکسپندر حاوی نانوذرات به بازار عرضه می نماید که می تواند مساحت سطحی الکترودها را افزایش داده و در نهایت موجب بهبود کارایی باتری گردد.

به گفته محمود زیارتی مدیرعامل شرکت، این اکسپندرهای حاوی نانوذرات می توانند طول عمر باتری را 1.5 برابر افزایش داده، چرخه شارژ/دشارژ باتری را از 100 به 1500 رسانده و در نهایت موجب کاهش مصرف مواد اولیه در فراوری باتری شوند.

وی اضافه نمود: نانوذرات به دلیل مساحت سطحی بالا و در نتیجه مساحت تماس بالاتر الکترود/الکترولیت، میزان بالاتری از شارژ/دشارژ را نشان داده و راستا کوتاهی برای انتقال سریع بار ایجاد می نمایند. این محصول به طور قابل توجهی بهبود در پارامترهای کیفی را در مقایسه با اکسپندرهای مرسوم نشان می دهد.

مدیر شرکت ادامه داد: از نانوذرات سولفات باریم علاوه بر صنعت باتری می توان در صنایع دیگر نیز استفاده کرد. نانوذرات سولفات باریم به عنوان پرنماینده در پلاستیک ها قابل استفاده بوده و موجب تقویت ساختار پلاستیک و شفافیت محصول نهایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 929

به "عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد بهتر باتری خودرو با اکسپندرهای باتری حاوی نانوذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید