شهری زیرزمینی و اسرار آمیز در قلب استانبول

به گزارش مجله آراد، امروزه مکان های اسرار آمیز و ناشناخته هواداران بسیاری پیدا کرده است، در نقاط مختلف جهان از این دسته جاذبه های گردشگری وجود دارد، یکی از اسرار آمیز ترین مکان های گردشگری در قلب شهر استانبول واقع شده، این شهر زیر زمینی با طراحی بسیار خاصی که دارد نظر گردشگران را جلب کرده، با توجه به آن که استانبول یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین افراد بوده اما افراد کمی از وجود این شهر زیر زمینی با خبر هستند، اگر شما هم به جاذبه های گردشگری اسرار آمیز علاقمند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

شهری زیرزمینی و اسرار آمیز در قلب استانبول

زیر زمین استانبول

در زیر شهر رنگارنگ استانبول چه می گذرد؟ همانطور که به آن اشاره شد در زیر زمین استانبول، شهری اسرار آمیز و ناشناخته وجود دارد، جالب است بدانید که این شهر زمینی در واقع آب انباری به نام باسیلیکا می باشد که طراحی آن به قدری عجیب است که در هنگام ورود به آن خود را میان معبدی مقدس تصور خواهید کرد.

باسیلیکا به معنای مکانی برای عبادت بوده و به همین دلیل طراحی این آب انباری شباهت بسیاری به مکان های مقدس دارد، گفتنی است که نام دیگر این مکان اسرار آمیز که در بین مردم ترکیه مرسوم بوده Yerebatan Sarnıcı به معنای در زمین فرورفته می باشد.

انبار باسیلیکا کجاست؟

در شهر زیبا و توریستی استانبول آب انبار های بسیاری وجود دارد، همچنین آب انبار باسیلیکا در بین گردشگران مکانی ناشناخته بوده و افراد از وجود آن بی اطلاع هستند، گرشگران تور ترکیه برای دسترسی به این شهر زیر زمینی که امروزه به موزه ای شگفت انگیز تبدیل شده باید به جنوب غربی مسجد ایاصوفیه مراجعه کنید، افراد برای دسترسی آسان تر می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. گفتنی است که ساعت بازدید از شهر زیر زمینی استانبول از 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر می باشد، اگر قصد سفر به استانبول و خرید تور این شهر را دارید می توانید لیست قیمت تور استانبول لحظه آخر را در صفحه لینک شده مشاهده نمایید.

عجایب انبار باسیلیکا شهر استانبول

وجود آب انباری به این بزرگی با معماری خاص بیزانسی به خودی خود عجیب و شگفت انگیز است اما اگر دقیق تر به آن نگاه کنیم، متوجه ستون هایی بسیار زیبا از جنس مرمر خواهیم شد، این آب انبار دارای 336 ستون به ارتفاع 9 متر می باشد، کارشناسان گردشگری معتقد اند که بسیاری از ستون ها از مکان دیگری به اینجا انتقال یافته، طراحی بیشتر ستون ها به سبک کورینسیان بوده و معماری ستون های دیگر رت به سبک دورین نسبت داده اند، گفتنی است که جنس دیوار ها و کف آب انبار از آجر می باشد.

اما نام در زمین فرو رفته از کجا آمد؟ در آن دوران تصویر ستون های مرمری درون آب می افتاده، گویی ستون ها تا انتهای زمین فرو رفته اند، به همین دلیل این آب انبار به یره باتان معروف است.

آب انبار ناشناخته استانبول طولی برابر 140 متر و عرضی در حدود 70 متر دارد، همچنین گردشگران تور استانبول لحظه آخر برای بازدید از این جاذبه گردشگری ابتدا باید از 52 پله پایین آمده تا به شهر زیر زمینی باسیلیکا برسند،

کشف زیر زمین شهر استانبول

آب انبار باسیلیکا تا آواخر قرن 14 میلادی مورد استفاده قرار می گرفت و برای آبیاری درختان کاخ توپکابی از آن استفاده می شد، اما با روی کار آمدن عثمانی ها و دین اسلام، بنا به احکام اسلام در رابطه با آب، این شهر زیر زمینی آرام آرام فراموش شد. در رابطه با شخصی که پس از 1 قرن این آب انبار را کشف کرد شایعه های بسیاری وجود دارد، در اینجا به دو مورد از معتبر ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

در اواسط قرن 15 میلادی فردی از کشور هند به استانبول آمد و پیروز شد این آب انبار شگفت انگیز را پیدا کند، این شخص که گیلیوس نام داشت نظر جهانیان را به این جاذبه گردشگری جلب نمود.

شایعه دیگر به شخصی فرانسوی به نام پتروس ژیلیون نسبت داده می گردد، این پژوهشگر که علاقه بسیاری به کشف مکان های ناشناخته داشته در هنگام مطالعه آثار باستانی امپراطوری بیزانس، متوجه شد که مردم منطقه ای از استانبول از زیر زمین خانه آب می آورند، همین امر سبب شد که پیگیری های بیشتری انجام دهد و در نهایت توانست آب انبار را کشف کند.

راز مجسمه مدوسا

شهر زیرزمینی استانبول یک بخش شگفت انگیز دیگر به نام مجسمه مدوسا نیز دارد که نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب نموده، در پایین ستون های این آب انبار مجسمه ای وارونه وجود دارد که آن را مدوسا می نامند، مدوسا در بین یونانی ها به معنای فرمانروا می باشد.

ظاهر این مجسمه بسیار عجیب بوده و مو های آن شبیه با مار های سمی طراحی شده است، جالب است بدانید که مدوسا در بسیاری از افسانه ها وجود داشته و داستان آن این قرار است که مدوسا دختری زیبا بوده اما نگهبان شهر آتن، این دختر را طلسم می نماید و از آن پس مدوسا قدرت عجیبی پیدا نموده، در افسانه ها گفته شده که این دختر با نگاه در چشمان مردم آن ها را تبدیل به سنگ می نموده است. چنانچه از علاقمندان به سفر به استانبول و بازدید از زیر زمین این شهر را دارید می توانید لیستی از به روز ترین تور های استانبول را صفحه تور استانبول سایت لحظه آخر مشاهده نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 880

به "شهری زیرزمینی و اسرار آمیز در قلب استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری زیرزمینی و اسرار آمیز در قلب استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید