روستای برگ دنیا از جاهای دیدنی لواسان به شمار می رود

به گزارش مجله آراد، ایسکانیوز/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، روستای برگ دنیا از جاهای دیدنی لواسان به شمار می رود.

روستای برگ دنیا از جاهای دیدنی لواسان به شمار می رود

روستای برگ دنیا از توابع لواسانات دارای آبشاری زیبا است که با یک کوهپیمایی یک ساعته به آن خواهید رسید. بعد از رسیدن به لواسان به سمت افجه و سپس روستای برگ دنیا ادامه راستا دهید تا آبشار برگ دنیا در شمال شرقی روستا را ببینید. این آبشار در راستا صعود به قله های سرسیاه غار قرار گرفته و بعلاوه مقصد طبیعتگردانی است که به قصد پیاده روی و کوهپیمایی به این روستا عزیمت می نمایند.

بعد از گذشت تقریبا پنج دقیقه پیاده روی از داخل روستا، از یک پل ماشین رو که در طرف راست قرار گرفته است عبور نموده و بعد از قرار گرفتن در راستا باغ ها، راه اصلی را ادامه داده و بعد از گذشت 10 دقیقه، به دو راهی رسیده که سمت راست آن به رودخانه می رسد در صورت کم آب بودن رودخانه، از آن گذشته و با حرکت در جهت خلاف جریان آب، به سمت محل تلاقی رودخانه ها و بعد به سمت آبشار می رسید اما راه سمت چپ کمی بالاتر از پای کوه گذشته و به همان محل تلاقی رودخانه ها می رسد.

فاصله تهران تا برگ دنیا 40 کیلومتر است اما برای رفتن به برگ دنیا از دو راه میتوان استفاده کرد؛ یکی راستا تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و سپس برگ دنیا و دیگری تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنامده و برگ دنیا. هر دو این راستاها آسفالته است. اگر قصد دارید از تهران به سمت برگ دنیا بروید، می توانید از راستا بزرگراه شهید بابایی، جاده لشگرک، لواسان بزرگ رفته و از آنجا راه روستای افجه را در پیش بگیرید و به روستای برگ دنیا برسید.

از قلم نیاندازید از دوراهی لواسان فشم تا برگ دنیا حدود 20 کیلومتر راه در پیش دارید. برای راستا برگشت از برگ دنیا می توانید با ادامه راه به سمت جاده جاجرود رفته و در این راستا از طبیعت زیبای اطراف سد لتیان نیز لذت ببرید. از برگ دنیا تا سد لتیان هفت کیلومتر، از سد تا جاده جاجرود حدود هفت کیلومتر و از آنجا تا بزرگراه بابایی حدود 15 کیلومتر راه را در پیش خواهید داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2163

به "روستای برگ دنیا از جاهای دیدنی لواسان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای برگ دنیا از جاهای دیدنی لواسان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید