راه دسترسی 102 روستا در آذربایجان غربی بسته است

به گزارش مجله آراد، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بارش برف و کولاک راه دسترسی 102 روستای استان را بسته که کوشش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

راه دسترسی 102 روستا در آذربایجان غربی بسته است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: از این تعداد 28 روستای سلماس، 25 روستای مهاباد، 10 روستای ارومیه، 2 روستا در پیرانشهر، هفت روستا در خوی و 30 روستا در چالدران قرار گرفته است.

وی گفت: این روستاها بیشتر در مناطق صعب العبور و کوهستانی قرار دارند و کوشش راهداران مستقر در 68 راهدارخانه ثابت و سیاربرای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: عوامل این اداره کل کنترل عملیات برف روبی در 12 هزار کیلومتر از انواع راه ها و 89 گردنه از جمله 18 گردنه راه های اصلی استان را بر عهده دارند.

شکری گفت: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی سال جاری در قالب طرح زمستانی به وسیله سامانه جامع 141 آماده جوابگوی آخرین شرایط راه های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان غربی است.

وی افزود: علاوه بر شماره ثابت 141، شهروندان می توانند به وسیله تلفن گویای شماره پیامک 1000141 اطلاعات راه های مورد احتیاج را دریافت نموده و سفر خود را مدیریت نمایند.

هم اکنون 10 هزار و 777 کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و 500 کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 828

به "راه دسترسی 102 روستا در آذربایجان غربی بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه دسترسی 102 روستا در آذربایجان غربی بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید