دشمن داشتن این فواید را هم دارد

به گزارش مجله آراد، در این مطلب برخی از فواید داشتن دشمن را در زندگی برایتان آورده ایم.

دشمن داشتن این فواید را هم دارد

گزارش، همه ما در زندگی دشمنانی داریم، افرادی که از پیشرفت یا رنج کشیدن ما شاد می شوند. اما وجود همچین آدم هایی در زندگی ما خیلی هم بی فایده نیست. به جای این که مانند آن ها مقابله به مثل کنیم، بهتر است که به فوایدی که آن ها برایمان دارند، بیاندیشیم. در ادامه برخی از فواید داشتن دشمن را در زندگی برایتان آورده ایم.

اگر بخواهیم صادق باشیم، دشمنان ما بهترین آدم هایی هستند که ما به یاری آن ها می توانیم میزان خشم و عصبانیت خود را بشناسیم. اما مهمتر از آن این است که ما شکیبا بودن و کنترل خشم را در کنار آن ها یاد می گیریم. کنترل خشم در حرف ساده است، وقتی که پای عمل برسد، اکثر ما ها جا می زنیم. این که ما بتوانیم عصبانیت مان را کنترل کنیم، در بسیاری از مراحل زندگی موفق خواهیم بود؛ بنابراین به جای این که به فکر انتقام از دشمنان خود باشیم، از آن ها به عنوان وسیله ای برای تمرین کنترل خشم خود استفاده کنیم.

چه چیزی در یک مسابقه باعث رقابت و حتی برد می گردد؟ درست است، رقبا رقبا یا به اصطلاح دشمنان تان شما را وادار می نمایند تا برای رسیدن به اهداف خود کوشش کنید. در واقع آن ها به شما انگیزه می دهند تا راهتان را در پیش بگیرید و چه بسا به پیروزی برسید. البته یادتان نرود که این رقابت، باید سالم باشد. اگر شما انگیزه لازم را به یاری دشمن تان برای استارت زدن به دست آورید و باقی راه را بدون توجه به آن ها ادامه دهید، مطمئن باشید که پیروزی شما حتمی ست؛ بنابراین این دشمنان تان هستند که به شما فرصت رقابتی سالم که پیش احتیاج پیشرفت و موفقیت است را می دهند.

حتما شما هم دشمنانی داشته اید که پشت یا حتی جلو روی شما بدتان را گفته و شما را نقد منفی نموده اند. اما شکیبا باشید، به کامنت های آن ها با دقت گوش دهید، به احتمال زیاد برخی از حرف هایشان در مورد شما صحت دارد.حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی حرفی ناخوشایند در مورد خودتان می شنوید، ذهن تان درگیر می گردد که آیا شما واقعا همان چیزی هستید که طرف مقابل تان به زبان آورد؟! دشمنان ما با نقد های منفی خود، این فرصت را در اختیار ما قرار می دهند که چند قدم به عقب برگردیم و خودمان را ارزیابی کنیم. همین باعث می گردد که ما به شخصیت مان بیشتر بیاندیشیم و به فکر بهبود آن باشیم.

آیا تا به حال کوشش نموده اید که با دشمن تان به گونه ای برخورد کنید که پس از مدتی دوست تان گردد؟ اگر این توانایی را داشته باشید، شانس با شماست، زیرا به دایره دوستان خود دوستی دیگر افزوده اید. علاوه بر آن، شما مهارت تغییر رفتار یک شخص، که دشمن تان را بوده، را هم به دست آورده اید که به تبع در دیگر روابط تان نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

حتی در تاریک ترین شرایط هم نور راهش را پیدا می نماید. گاهی وجود دشمن در زندگی ما، به ما این فرصت را می دهد که روی جنبه های مثبت زندگی تمرکز کنیم. به عنوان مثال، اگر فردی مدام زیر پایمان سنگ می اندازد، ما او را نادیده می گیریم و روی مهارت و اعتماد نفس بالایی که برای رسیدن به پیروزی مان ضروری است، تمرکز می کنیم. همین مثبت اندیشی می تواند زندگی لذت بخش تری را برایمان بسازد.

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی مریض می شوید، قدر سلامتی تان را بیشتر می دانید. این موضوع در مورد دوست و دشمن نیز صادق است. به بیان دیگر، تا زمانی که ما دشمنی در زندگی مان نداشته باشیم، قدر افرادی که دوست شان داریم یا دوستمان دارند را نمی دانیم.اگر چه ممکن است که شما دشمن داشته باشید، اما همیشه افرادی هستند که شما را دوست بدارند، بنابراین قدر آن ها را بدانید و به جای این که زمان و انرژی تان را صرف جنگیدن با دشمنان تان کنید، وقت بیشتری را با دوستان تان بگذرانید.

منبع: برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 108

به "دشمن داشتن این فواید را هم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمن داشتن این فواید را هم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید