خبرنگاران صالحی امیری: تا به امروز 300 میلیارد ریال به فدراسیون ها یاری اقتصادی نموده ایم

به گزارش مجله آراد، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد که تا به امروز 300میلیارد ریال یاری اقتصادی مستقیم به فدراسیون ها شده است و پیش بینی می گردد این رقم تا انتها سال در مجموع به 500 میلیارد ریال افزایش یابد.

خبرنگاران صالحی امیری: تا به امروز 300 میلیارد ریال به فدراسیون ها یاری اقتصادی نموده ایم

به گزارش خبرنگاران سید صالحی امیری این اظهارات را در انتها بازدید از پنج فدراسیون ورزشی در مجموعه ورزشی آزادی به خبرنگاران گفت و اضافه نمود: این یاری اقتصادی مستقیم به فدراسیون های ورزش قهرمانی برای توسعه ظرفیت هایشان در برگزاری اردوها و دیدارهای بین المللی و آماده سازی تیم ها است.

وی این را نیز اضافه نمود که کمیته المپیک در عین حال 140 میلیارد ریال به فدراسیون های ورزشی یاری اقتصادی غیر مستقیم داشته که بیشترین یاری های اقتصادی غیر مستقیم به فدراسیون کشتی با رقم 72 میلیارد و 800 میلیون ریال و کمترین آن به فدراسیون های سه گانه، کارگری و دانشجویی با رقم یک میلیارد ریال بوده است.

رییس هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اضافه نمود: ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو را چه در گذشته و چه حال کسب کردند تا تیرماه سال آینده در مجموع 900 میلیون ریال پاداش خود را دریافت می نمایند.

صالحی امیری سپس در جریان بازدیدهای خود به همراه اعضای هیات اجرایی درباره اسکیت گفت: اسکیت، رشته ای رو به جهش است و بدون تردید در بازی های آسیایی 2022 هانگژو خواهد درخشید اما این رشته احتیاج به تجهیزات دارد.

وی اضافه نمود: به همین منظور در مجموع 2 میلیارد ریال برای تجهیزات این رشته که ارزی است در نظر گرفتیم.

نباید انتظار زیادی از وزنه برداری داشت

رییس کمیته المپیک سپس به بازدید خود از فدراسیون وزنه برداری اشاره نمود و گفت: در وزنه برداری محدودیت سهمیه داریم و هنوز این سهمیه کسب نشده است. اما این رشته عزم خود را جزم نموده است تا 2 سهمیه المپیک را کسب کند. حال مجموعه شرایطی به ما تحمیل شد و سهمیه ما را بسیار نازل کرد و در غیر اینصورت بعد از کشتی برنامه ریزی خود را روی وزنه برداری برای کسب سهمیه المپیک متمرکز کردیم. اکنون نباید توقع و انتظار زیادی را ایجاد کنیم.

صالحی امیری ادامه داد: برداشت ما این است وزنه برداری می تواند در المپیک درخشش خوبی داشته باشد اما شرایط سختی در پیش دارد. ما در عمان و در نشست اخیر مجمع شورای المپیک آسیا با دبیرکل فدراسیون دنیای درباره وزنه برداری ایران گفت وگو کردیم که قول همکاری دادند اما به لحاظ قواعد بین المللی وزنه برداری دست ما بسته است و همان 2 سهمیه را داریم.

وی گفت: شرایط سهراب مردادی هم خاص است و باید مراقبت ویژه انجام گردد بین مردادی و رستمی کسب سهمیه خواهیم داشت و همچنین در وزن های دیگر باید دید نتیجه ای که در نهایت خواهیم گرفت چه خواهد بود.

ووشو صندلی ایران را در آسیا تغییر می دهد

صالحی امیری به بسکتبال هم اشاره نمود و گفت: در بازدید از بسکتبال باید گفت آینده خوبی برای این رشته در راه است و همین که به کسب سهمیه المپیک نزدیک می گردد یعنی خود به هدف نزدیک شده است.

وی به بازدید خود از فدراسیون ووشو هم اشاره و تاکید نمود: این رشته امروز قهرمان دنیا و مدعی دنیا و رشته ای پرمدال است. معتقدم ووشو صندلی ایران را در آسیا و در بازی های آسیایی هانگژو تغییر خواهد.

رییس کمیته المپیک درباره بازدید از فدراسیون ورزش سه گانه هم گفت: این رشته سخت و جذاب و خاص است و چندین اردو برگزار نموده است. این رشته رو به رشد است و به آینده آن خوش بین هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1599

به "خبرنگاران صالحی امیری: تا به امروز 300 میلیارد ریال به فدراسیون ها یاری اقتصادی نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالحی امیری: تا به امروز 300 میلیارد ریال به فدراسیون ها یاری اقتصادی نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید