جانی تازه در کالبد صنایع دستی فراموش شده زواره

به گزارش مجله آراد، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، جانی تازه در کالبد صنایع دستی فراموش شده زواره جای گرفت.

جانی تازه در کالبد صنایع دستی فراموش شده زواره

داستان چیست؟

با گذشت زمان و جایگزینی وسایل مدرن و نو، صنایع دستی زواره آرام آرام رونق خود را از دست داد ودر این راستا، هنرمندان قدیمی صنایع دستی زواره هم یکی یکی از میان ما رفتند و این هم مساله عاملی برای از رونق افتادن و فراموشی صنایع دستی زواره شده است.

در این میان یک سالی است که یکی از جوانان زواره ای با بازسازی یکی از مغازه های قدیمی بازار تاریخی زواره فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی زواره را راه اندازی نموده است.

علیرضا الیاسی توانسته تا در مدت یک سال گذشته با احیای دوباره صنایع دستی زواره به این میراث کهن زواره حیاتی دوباره ببخشد. علیرضا الیاسی می گوید: نزدیک به 70 نفر در زمینه فراوری صنایع دستی منطقه فعال هستند و به طور مستقیم با او همکاری دارند.

او می گوید: از این تعداد، در حال حاضر 25 نفر جوان زواره ای برایش به طور مستقیم و دایم صنایع دستی زواره شامل وسایل آهنگری، گلیم، سفال، پرده اسپند و ... را فراوری می نمایند. براساس گفته های این فعال صنایع دستی زواره ، او توانسته تا در یک سال گذشته علاوه بر احیای صنایع دستی زواره زمینه اشتغال 70 نفر را هم فراهم کند.

حمایت های مسئولان محلی می تواند زمینه رونق و احیای صنایع دستی و اشتغال جوانان این دیار را بدنبال داشته باشد. الیاسی توانسته تا در این یک سال گردشگران بسیاری را برای بازدید از آثار تاریخی زواره از جمله مسجد جامع زواره، مسجد تاریخی پامنار و مناره اش، خانه های تاریخی چهارصفه ، حسینیه های تاریخی و دیدنی و ده ها مکان تاریخی و دیدنی دیگر و خرید صنایع دستی را به زواره بیاورد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1184

به "جانی تازه در کالبد صنایع دستی فراموش شده زواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانی تازه در کالبد صنایع دستی فراموش شده زواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید