شرح پلیس درباره ارسال کلیپ های مومو برای دانش آموزان

به گزارش مجله آراد، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال کلیپ های مومو برای بعضی کاربران به خصوص دانش آموزان گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ های مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

شرح پلیس درباره ارسال کلیپ های مومو برای دانش آموزان

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمد رجبی اضافه نمود: رسیدگی به ارسال پیغام ها و کلیپ های موسوم به مومو به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدف شان اذیت و آزار دانش آموزان بوده است، گرفتار قانون می شوند.

وی از والدین درخواست کرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنها صحبت نموده و نگرانی آنها را کاهش دهند زیرا والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند.

سرهنگ رجبی اضافه نمود: در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح بعضی استان های کشور به خصوص استان های جنوبی بوده ایم و بعضی کاربران که بیشتر آنها دانش آموز بوده اند پیغام هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت نموده اند؛ دریافت پیغام ها و کلیپ های چالش مومو بیشتر به وسیله اپلیکیشن واتس اپ اجرا شده است.

وی در تشریح این موضوع گفت: مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از آغاز به گفت وگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناک دعوت می گردد.

سرهنگ رجبی گفت: بعضی کاربران واتس اپ از حساب های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیغام هایی را به زبان فارسی دریافت نموده بودند که از آنها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت نمایند؛ آنالیز های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیغام ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه بعضی خانواده ها در پی ارسال پیغام ها و کلیپ های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راه چارههای فنی و صحبت کردن با آنها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل نموده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا موج جدید مزاحمت های موسوم به مومو را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و گفت:نوان کرد: پلیس فتا پیش تر در مورد خطرات احتمالی استفاده مدارس از واتس اپ هشدار داده بود ولی متاسفانه همچنان شاهدیم که کلاس های مجازی به جای برنامه شاد در واتس اپ تشکیل می گردد و والدین مجبور هستند اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیغام رسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار دهند و همین موضوع زمینه این گونه مسائل را فراهم نموده است.

سرهنگ رجبی از والدین و معلمان خواست به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیغام رسان های خارجی برای آموزش مجازی راهنمایی ننمایند و مراقبت های لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل احتیاج به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیغام رسان های داخلی استفاده نمایند.

وی مراقبت از داده های خصوصی و عدم افشای اطلاعات در شبکه های اجتماعی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را راه چاره اصلی پیشگیری از این مسائل دانست و اضافه نمود: امیدواریم آموزش و پرورش و والدین گرامی با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان از بروز اینگونه مسائل پیشگیری نمایند.

سرهنگ رجبی از هموطنان خواست هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس 096380 در میان بگذارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1407

به "شرح پلیس درباره ارسال کلیپ های مومو برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح پلیس درباره ارسال کلیپ های مومو برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید