تسلا باتری 100 مگاواتی می سازد

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، ایلان ماسک میخواهد با یاری یکی از زیرمجموعه های شرکت تسلا باتری عظیمی بسازد که به شبکه برق ایالت تگزاس متصل می گردد.

تسلا باتری 100 مگاواتی می سازد

این درحالی است که در اواسط ماه فوریه، تندباد به طور موقت در نیمی از واحدهای فراوری برق اختلال ایجاد کرد. این امر سبب شد قیمت برق 10 برابر بالا رود.

زیرمجموعه تسلا گامبیت انرژی استوریج نام دارد و درحال ساخت یک مخزن ذخیره 100 مگاواتی در آنگلتون تگزاس است. باتری با چنین سایزی می تواند برق 20 هزارخانه را در یک روز گرم تابستانی تأمین کند. کارگران حاضر در محل ساخت باتری تا حد ممکن سعی دارند تجهیزات را مخفی نگه دارند. اما لوگوی تسلا روی کلاه ایمنی کارگران وهمچنین اسناد محلی نشان از فعالیت های این شرکت در محل دارد.

برای ذخیره برقی که با انرژی بادی و خورشیدی فراوری می گردد به باتری های عظیم احتیاج است. اما علاوه بر آن، چنین باتری هایی فرصت های تجاری ایده آلی فراهم می نمایند. هنگامیکه قیمت ها و تقاضا برای برق اندک است، می توان مازاد آن را ذخیره کرد و بعداً هنگام افزایش قیمت، به شبکه های توزیع برق فروخت.

طبق اطلاعات موجود تاریخ عملیاتی شدن این پروژه، یکم ژوئن اعلام شده است.

هرچند تسلا به عنوان فراوری نماینده خودروهای برقی شناخته شده، اما این شرکت سال ها صرف گسترش زیرمجموعه تسلا انرژی خود نموده است. ماسک و مدیران ارشد این شرکت انرژی را بخش اصلی از فرایند رشد خود می دانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1640

به "تسلا باتری 100 مگاواتی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا باتری 100 مگاواتی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید