بدون اضطراب خون اهدا کنید

به گزارش مجله آراد، مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت اهدای ایمن خون اندیشیده شده و مردم می توانند با خیال راحت مراجعه و با رعایت تمام اصول بهداشتی خون اهدا کنند.

بدون اضطراب خون اهدا کنید

به گزارش خبرنگاران نرگس عبیدی در گفت وگو با ایسنا ضمن تبریک سال نو مطرح نمود: به دنبال کاهش ذخایر خونی در سطح استان و همت اهالی رسانه، هنرمندان و ورزشکاران و فعالان اجتماعی و اطلاع رسانی همه مردم شاهد حضور بی نظیر همه مردم در انتقال خون بودیم که این اتفاق طی چند سال اخیر کم سابقه بوده است.

وی ادامه داد: جا دارد که از تمامی مردم تشکر کنم که قرنطینه خانگی را انتخاب کردند، اگر ذخایر خون کم شد به دلیل مراجعه کم مردم بود نه کاهش تمایل. با این حال تمامی تمهیدات لازم در انتقال خون اندیشیده شده و مردم می توانند با خیال راحت مراجعه کرده و با رعایت تمام اصول بهداشتی خون اهدا نمایند.

این مسئول گفت: مردم با مراجعه خود به تمام نیازمندان خون و فرآورده های خونی یاری کردند که از این بابت خدا را شاکر هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است، اظهار کرد: از نیروهای داوطلبی که در زمینه تب سنجی به ما یاری کردند، و همچنین کسانی که با اطلاع رسانی و اهدا ماسک و دیگر اقلام بهداشتی به یاری ما شتافتند تشکر می کنم.

عبیدی با اشاره به تمهیدات بهداشتی و اقدامات ضدکرونایی در مراکز انتقال خون تاکید کرد: ورودی انتقال خون میز سلامت مستقر شده و همچنین تب سنجی، ضدعفونی دست و اهدا دستکش و ماسک انجام می گردد. نیروهای خدمات نیز مرتب در حال ضدعفونی سطوح هستند، لذا از مردم می خواهم که در روزهای آینده با رعایت تمام توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور خود در انتقال خون به نیازمندان یاری نمایند.

وی یادآور شد: ذخایر خون در حال حاضر بهتر از قبل شده است و با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و با فراهم شدن شرایط، تیم سیار خونگیری به مناطقی که درخواست داده اند اعزام می گردد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: با توجه به فراخوان مردم جهت اهداء خون، تعداد مراجعه به پایگاه های انتقال خون طی دو روز گذشته بالغ بر 500 نفر بوده که از این تعداد 430 نفر پیروز به اهداء خون شدند.

به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از تجمع و ازدحام جهت اهدای خون سایت nobatdehi.ibto.ir جهت نوبت دهی اینترنتی در دسترس شهروندان است. افرادی که پیروز نشدند در این روزها مراجعه نمایند در طول هفته به گونه ای برنامه ریزی نمایند که به دور از ازدحام و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1024

به "بدون اضطراب خون اهدا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون اضطراب خون اهدا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید