بازگشت فلامینگو ها به زریبار

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: 112 قطعه فلامینگو در دریاچه زریبار از طریق محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست مریوان مشاهده شد.

بازگشت فلامینگو ها به زریبار

اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با کاهش تدریجی دمای هوا در منطقه ها سیبری و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب زیستگاه در کشور، پناهگاه و تالاب بین المللی زریبار مامن مناسبی برای پرنده های مهاجر آبزی و کنار آبزی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این پرندگان مهاجر شامل قو، فلامینگو، غازهای خاکستری و پیشانی سفید، آنقوت، فیلوش و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک بلوطی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان نمود: پرندگان در قالب دسته های چند صدتایی وارد تالاب شده و هر روز بر تعداد آنها اضافه می شود.

تالاب زریبار به دلیل تنوع غذایی و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

مدت حضور پرندگان مهاجر در این تالاب متفاوت بوده و بعضی از گونه ها زودتر و بعضی دیگر دیرتر این تالاب ها را ترک کرده و بعضی از گونه ها نیز زمستان خود را در تالاب های منطقه سپری می کنند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2355

به "بازگشت فلامینگو ها به زریبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت فلامینگو ها به زریبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید