از ترامپ برزیل به سازمان ملل شکایت شد

به گزارش مجله آراد، شماری از وزیران بهداشت سابق برزیل، اقدامات رئیس جمهوری این کشور را در بی اهمیت جلوه دادن بحران کرونا و عدم رعایت توصیه های بهداشتی که می تواند زندگی مردم به خطر بیاندازد، محکوم نموده و از وی نزد سازمان ملل متحد شکایت کردند.

از ترامپ برزیل به سازمان ملل شکایت شد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی تله سور، تعدادی از وزرای سابق بهداشت برزیل روز گذشته (یکشنبه) در اعتراض به سهل انگاری های ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور در ناچیز شمردن شیوع بیماری کووید-19 و عدم توجه به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان دنیای بهداشت به میشل باشله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد شکایت کردند.

اقدامات بولسونارو که از زمان شیوع کرونا در برزیل با موجی از انتقادها روبرو بوده، این بار واکنش وزیران پیشین بهداشت را به همراه داشته است؛ به زعم این گروه از شاکیان، اقدامات بولسونارو نه تنها ناقض حقوق بشر بوده و سلامت و زندگی مردم را به خطر می اندازد بلکه نتیجه احتمالی آن نسل کشی خواهد بود.

با وجود آنکه این روزها برزیل در صندلی اولین کشور درگیر با بیماری همه گیر در آمریکای لاتین واقع شده است و به حداقل رساندن تردد در اماکن عمومی به عنوان موثرترین راه چاره برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توصیه شده است اما بولسونارو پیش از این نیز در ویدئوهایی در حالی که مشغول بازدید از مراکز خرید است، مردم را به خرید کردن و ادامه زندگی طبیعی خود تشویق می کرد که به دلیل مغایرت با قوانین بهداشتی، از پروفایل رسمی او حذف شد.

برزیل که به عنوان یکی از کانون های شیوع ویروس کرونا در امریکای لاتین واقع شده است این روزها با مشکل جدی بیمارستان های مملو از بیماران کرونایی، کمبود تجهیزات مراقبتی بهداشتی و کمبود کیت های تشخیص روبرو است.

علیرغم اینکه طبق آمار وزارت بهداشت برزیل، شمار جانباختگان ویروس کرونا حدود چهار هزار نفر اعلام شده است، اما اقدام شهرداری سائوپائولو در حفر 13 هزار قبر جدید، حدس ها در خصوص اختلاف آمار اعلامی فوتی ها نسبت به آنچه واقعیت دارد را بیشتر می نماید.

طبق آخرین آمار از وزارت بهداشت برزیل، تا به امروز 63 هزار و 100 نفر به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده و چهار هزار و 286 نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 974

به "از ترامپ برزیل به سازمان ملل شکایت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ترامپ برزیل به سازمان ملل شکایت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید