آشنایی با پروازهای کامباز یا Open Jaw

به گزارش مجله آراد، کسانی که سفرهای هوایی زیادی را معمولا در طول سال به سبب موقعیت های مختلف کاری و غیر کاری که دارند، انجام می دهند، به خوبی قدر ثانیه ها را در چنین مسافرت هایی می دانند و همواره در پی رزرو بلیط هایی می گردند که آنان را به دو مقصد برساند!! در این بین نه تنها در ایران بلکه در کل جهان تهیه و رزرو بلیط های دو سره بسیار سخت و مشکل می باشد، به همین دلیل شرکت های خطوط هوایی، پرواز کامباز یا به اصطلاح همان Open Jaw را به مسافران خود، پیشنهاد می کنند تا با آسودگی بیشتری به سفرهای هوایی خود و برنامه ریزی سفر بپردازند. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با پروازهای کامباز یا Open Jaw

پرواز کامباز یا Open Jaw چیست؟؟

پرواز کامباز یا Open Jaw به نوعی از بلیط های پروازی اتلاق می گردد که مسافر با رزرو بلیط آن می تواند از شهر و دیار خود به مقصد اول پرواز نموده و از مقصد دوم خود به شهر مبدا خودش، بازگردد. ناگفته نماند که خدمات متنوع و مختلفی در پروازهای کامباز به مسافران عزیز ارائه می گردد که بطور کل مهم ترین ویژگی این چنین بلیط پروازی، آسان و راحت ساختن برنامه ریزی سفر برای همان دوستانی است که در سال به تعداد بیشماری، سفر هوایی انجام می دهند، البته وجه شباهت این نامگذاری برای این دسته از بلیط های پروازی نیز همان طور که در تصویر ملاحظه می فرمایید، به جهت شباهت مسیر رفت و برگشت مسافران به دهان باز یک تمساح می باشد. باید گفت که با تهیه و رزرو بلیط های کامباز یا Open Jaw علاوه بر صرفه جویی در هزینه های سفر، امکان جا به جایی در مقاصد مختلف سفری بسیار راحت تر می گردد و بعلاوه بسیاری دیگر از هزینه های غیر مالی نظیر تاخیر پروازی و یا اصلا لغو شدن پروازها برای مسافران پیش نمی آید.

انواع بلیط های پرواز کامباز یا Open Jaw

بلیط های کامباز یا Open Jaw معمولی: در این نوع بلیط های پروازی، مسافر از شهری به شهر دیگر سفر می کند و در مسیر بازگشت خود به فرودگاه دیگری در مقصد، بایستی مراجعه فرماید، برای مثال پرواز وی از فرودگاه نیویورک به فورت مایرز فلوریدا و فرودگاه بین المللی ساوثوست فلوریدا به بوستون، که در این حالت مسافر گرامی تنها هزینه یک بلیط را متقبل شده است و در عین حال، فرصت بازدید و دیدن و بعلاوه اقامت ثانویه را در دیگر شهرهای مختلف سپری می کند.

بلیط های کامباز یا Open Jaw با مقاصد متغیر: این نوع از بلیط های پروازی کامباز بیشتر مناسب سفرهای تفریحی، تابستانی و به طور کل سفرهای گردشی در کل اروپا می باشند. در این نوع بلیط های پروازی، مسافر از شهر اول به شهر دوم پرواز نموده و در مسیر برگشت، از شهر سوم به شهر ابتدایی خود برخواهد گشت. بلیط های پروازی این چنینی در کنار صرفه جویی در هزینه های سفر به چند کشور اروپایی مختلف، سبب فراهم شدن موقعیت های بازیدی مناسب از جشنواره های مختلف در کشورهای مورد نظر برای گردشگران و مسافران عزیز می گردد.

بلیط های کامباز یا Open Jaw دوگانه: داستان بلیط های پروازی کامباز دوگانه قدری با دو نوع قبلی این دسته از بلیط ها فرق دارد. تهیه کردن این دسته از بلیط های پروازی می بایست که با اطلاع دقیق مسافر از برنامه سفری خود و بعلاوه تجربه اندوزی مطلوب وی همراه باشد تا مسافر در مسیر سفرهای هوایی خود، دچار مشکل نگردد!! بلیط های کامباز دوگانه، به ترتیب می باشند که دو نوع مبدا و دو نوع مقصد مختلف را برای مسافر انتخاب می نمایند. برای نمونه این طور باید گفت که پرواز از شیکاگو به دالاس و ادامه آن ازهیوستون به میامی می باشد، یا به سطور ساده تر اینطور می توان اعلام کرد که شرکت هوایی مورد نظر که با هماهنگی های قبلی، این بلیط را در اختیار مسافر گرامی قرار داده است، او را از مبدا الف به مقصد ب منتقل می کند و جا به جایی مسافر از شهر ب به شهر ج را (برای برگشت به شهر الف) به عهده خود مسافر می گذارد. نکته ای که در اینجا قابل ذکر می باشد، این است که اگر خیلی از اطلاعات پروازی مناسب برخوردار نیستید، کلا از خرید این نوع از بلیط های پروازی کامباز خودداری نمایید، چرا که واقعا اگر تجربه دار سفرهای هوایی نباشید، در این نوع سفر دچار مسائل متعددی خواهید شد و برنامه ریزی سفر برایتالن سخت خواهد شد!!

درضمن شما برای داشتن سفر هوایی راحت، می توانید به مقاله های زیر مراجعه کنید تا نکاتی را بیاموزید.

چگونه در اولین سفر هوایی خود حس خوبی داشته باشید!

در اولین تجربه سفر با هواپیما چه کارهایی انجام دهیم.

لباس مناسب سفر هوایی | در سفر با هواپیما چی بپوشیم؟

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2319

به "آشنایی با پروازهای کامباز یا Open Jaw" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پروازهای کامباز یا Open Jaw"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید