7 ویژگی که مانع موفقیت شما می گردد!

به گزارش مجله آراد، عوامل عدم پیروزیت

آیا خودتان با دست های های خودتان دارید پیروزیت تان را به نابودی می کشانید بدون اینکه خبر داشته باشید؟ هیچ می دانید که برخی از ویژگی های شخصیتی در شما پیروزیت تان را به ورطه نابودی می کشانند و باعث می گردد تا هیچ وقت پیروز نشوید؟ هر کدام از ما ممکن است ویژگی های درونی ای داشته باشیم که برخی از آن ها خودخواسته و برخی هم ناخواسته باشند که برخی از شخصیت ها مثبت و برخی به طرز عجیبی آسیب رسان هستنند و اگر هر شخصی در وجودش خودآگاهی داشته باشد می تواند بداند که کدام یک از این ویژگی هارا دنبال و کدام را در خود حذف کند. دوست دارید تا عوامل عدم پیروزیت را بشناسید؟ با خبرنگاران همراه شوید:

7 ویژگی که مانع موفقیت شما می گردد!
  • شخصیت های متضاد

اگر مدام در خودتان احساسات و حرکات ضد ونقیض، عقاید و یا واکنش های ضد و نقیض می بیند و احساس می کنید و به عبارتی در روبروی مردم قرار گرفته اید باید یاد بگیرید تا این موضوع را درونی حل و فصل کنید. این نقایض باعث می گردد تا نامطمئن و بی اعتماد بار بیایید. اگر جهتی را برای پیروزیت آغاز نموده اید و تصمیم گرفته اید تا در این جهت قرار بگیرید واقعا باید آن را به طور جدی دنبال کنید و این را بدانید که تزلزل در آن باعث می گردد تا نسبت به برنامه ای آینده تان هم بی اعتماد شوید.

  • شخصیت های منفی

معمولا افرادی که شخصیت های منفی دارند تفکراتی شکست خورده و بدبینانه دارند و و این واقعا از مهم ترین عوامل عدم پیروزیت است. آن ها مدام به این فکر می نمایند که اگر چنین نگردد چطور؟ اگر چنان نشور چطور… و خلاصه این که انواع و اقسام فکرهای منفی را در سر می پررانند. به خودتان بیاموزید که همواره از دید مثبت به قضایا نگاه کنید در پی راهکار های برنده برنده باشید تا این که بخواهید به جنبه منفی آن نگاه کنید.

  • شخصیت به تعویق انداز

معمولا افرادی همواره وجود دارند که کاهاریشان را به تعویق می اندازند و به اصطلاح کار امروز را به فردا واگذار می نمایند و ممکن است که برای خود ما هم پیش آمده باشد، هر چند که کلا عجله در کارها توصیه نمی گردد ولی اگر کاری بخواهید انجام دهید که احتیاج به اقدام فوری داشته باشند آنجاست که این خصلت می تواند مخرب باشد و باعث عدم پیروزیت گردد. این ویژگی باعث می گردد تا فرصت ها را از دست بدهید و حتی اگر هم بتوانید وظیفه ای که بهتان محول شده است و یا کاری که قرار بوده تا انجام دهید را در همان مدت زمان تعیین انجام دهید با این حال مطمئن باشید که برترین کارتان نخواهد بود. اگر از آن دست افرادی هستید که از بزرگ بودن یک کار می ترسند و به همین علت است که آن را مدام به بعدها محول می نمایند بهتر است که این کار بزرگ را به تسک های کوچکتر تبدیل کنید.

  • شخصیت های حسود

حسادت یعنی چه؟ معمولا حسادت در افراد زمانی به وجود می آید که این احسساس را پیدا می نمایند که بقیه چیزی را دارند که باید متعلق به آن ها باشد، آن ها به جای این که به احساساستان درونی خودشان توجه نمایند مدام دیگران را مقصر می دانند. حسادت به مقدار ای آسیب رسان است و سرزنش شده است که یکی از هفت گناه کبیر محسبوب می گردد. حسادت باعث می گردد که از خود و توانایی های خودتان غافل شوید و مدام چشمتان به دیگران باشد و در نتیحه تمام انرژی تان صرف دیگران و کمبودهایتان می گردد یه جای این که بخواهید روی خودتان تمرکز کنید.

  • شخصیت های اختلال دار

وقتی به این باور می رسید که مستحق رفتار خاصی هستید یا این که باید طور خاصی با شما صحبت گردد، یا این که قوانینی وجود دارد که نباید در خصوص شما اعمال گردد، خودتان را بالاتر از بقیه می دانید و چیزهایی از این قبیل، در واقع دارید خودتان را از بقیه جدا می کنید، اولین پیامد این رفتار این است که جلوی موفغیت تان را با دست های خود می گیرید و این همان عوامل عدم پیروزیت است.

  • شخصیت های قربانی

در این جهان دسته ای از افراد هم هستند که مدام حس قربانی شدن را دارند فکر می نمایند که آنها مظلوم واقع شده اند و عالم و آدم در حال ظلم کردن به آن ها هستند! این افراد در واقع نقش خود را در کاری که نموده اند نمی پذیرند و در نتیجه اگر مسئله ای برایشان پیش بیاید مدام دیگران را مقصر می دانند و خیال می نمایند! ابر و باد و مه و خوررشید و فلک در کار بوده اند تا این شخص پیروز نگردد! در صورتی که هر کسی باید عدم پیروزیتش را در خود جستجو کند.

  • شخصیت های ایده آل گرا

هر کدام از ما نقص هایی در خودمان داریم و این واقعیت است که هیچ کس مطلق کامل نیست چه این را دوست داشته باشیم و قبول کنیم و چه نکنیم! بنابراین این که بخواهیم در خودمان و در یگران در پی تکامل باشیم کار صدر درصد اشتباه و البته مخربی است و فقط باعث می گردد تا همواره از خودمان ناراضی باشیم و هیچ وقت حس خوبی نداشته باشیم. به جای ایده ال گرا بودن بهتر است همواره به این فکر کنیم کارها را در برترین حالتش انجام دهیم و تمرکزمان را روی این بگذاریم به جای این که بخواهیم در پی ایده ال باشیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2100

به "7 ویژگی که مانع موفقیت شما می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ویژگی که مانع موفقیت شما می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید