گوشی هوشمند مغز بچه ها را تغییر می دهد

به گزارش مجله آراد، یک مطالعه جدید هشدار داده است که تماشای بیش از حد صفحه نمایشگر موبایل و تبلت می تواند شکل مغز بچه ها نوپا را تغییر دهد.

گوشی هوشمند مغز بچه ها را تغییر می دهد

به گزارش خبرنگاران گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است، بچه های که ساعات زیادی را صرف بازی و تماشای تلفن همراه و تبلت می نمایند دیرتر از بچه ها به توانایی های زبانی مانند خواندن دست می یابند.

دانشمندان تأکید می نمایند، تماشای بیش از حد صفحه نمایشگر گجت های هوشمند ساختار مغز بچه ها را تغییر می دهد و آسیب های جبران ناپذیری به آنها می زند.

پژوهشگران مغز بچه ها بین سه تا پنج سال را اسکن کردند و دریافتند، کسانی که زیاد از صفحه نمایش استفاده می نمایند، دارای ماده سفید کمتری در مغز خود هستند. این ماده بخش اصلی مغز و بخش سطحی نخاع را تشکیل می دهد و به طور عمده از سلول های گلیال و آکسون های میلینه تشکیل شده است.

این دسته از بچه ها در آزمون های شناختی نیز نمره کمتری نسبت به همسالان خود داشتند.

طبق نتایج مطالعه مرکز پزشکی بیمارستان بچه ها سینسیناتی، این دسته از بچه ها با استفاده بیش از حد به قدرت تفکر، خواندن و گفتار خود آسیب می زنند.

جان هاتون، نویسنده اصلی این گزارش تأکید می نماید، خانواده ها باید در جریان تبعات در اختیار گذاشتن فناوری ها برای فرزندان خود باشند و میزان استفاده آنها از تلفن همراه هوشمند و تبلت ها را مدیریت نمایند.

گرچه این پژوهش احتیاج به تحقیقات و شواهد بیشتری دارد، اما آنچه که تعیین است این است که استفاده بی اندازه از وسایل هوشمند در رشد بچه ها تأثیر منفی به جا می گذارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 629

به "گوشی هوشمند مغز بچه ها را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمند مغز بچه ها را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید