نگاهی به تجربه کاربری پلی استیشن وی آر 2 بیندازید

به گزارش مجله آراد، در ادامه راستا تبلیغاتی شرکت سرگرمی های تعاملی سونی برای دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 (PlayStation VR2)، این شرکت اخیراً جزئیات تازه و دقیق تری را از بعضی از ویژگی های مجذوب کننده این دستگاه واقعیت مجازی اعلام کرده است.

نگاهی به تجربه کاربری پلی استیشن وی آر 2 بیندازید

اگرچه هنوز تاریخ عرضه دقیق و قیمت نهایی پلی استیشن وی آر 2 را نمی دانیم اما جزئیات نو می تواند نمای بهتری را از بعضی از قابلیت های مجذوب کننده این دستگاه به ما ارائه کند. پس بدون اینکه زمان بیشتری را معطل کنیم، در ادامه مطلب به سراغ توضیح درباره این ویژگی ها با توجه به اطلاعات ارائه شده در بلاگ پلی استیشن می رویم.

اطراف خود در دنیای واقعی را ببینید

بعضی وقت ها هنگامی که هدست را روی سرتان قرار داده اید، می خواهید محیط اطراف خود در دنیای واقعی را ببینید اما نمی خواهید مجبور شوید که هدست را بردارید. با پلی استیشن وی آر 2 می توانید در حین استفاده از هدست و با انتخاب گزینه ای خاص محیط اطراف خود را ببینید. زمانی که بخواهید بدون درآوردن هدست به راحتی بررسی کنید که کنترلرهای پلی استیشن وی آر 2 سنس (PS VR2 Sense) کجا قرار دارند، این قابلیت می تواند کاربردی باشد. به لطف دوربین های جلویی تعبیه شده در PS VR2، کاربران می توانند دکمه عملکرد روی هدست را فشار دهند یا از ویژگی ها کارت ها در رابط کاربری پلی استیشن برای جابه جایی بین مشاهده محیط اطراف یا مشاهده محتوای مخصوص PS VR2 استفاده کنند. شما می توانید از طریق رابط کاربری و ویژگی کارت ها موجود در مرکز کنترل دستگاه همچنین به سایر تنظیمات پلی استیشن وی آر 2 دسترسی پیدا کنید.

این ویژگی که مشاهده اطراف را برای شما امکان پذیر می کند، فقط برای مشاهده طراحی شده و گزینه ای برای ضبط کردن وجود ندارد.

هنگام بازی تصویر خود را پخش کنید

یک ویژگی نو برای پلی استیشن وی آر 2 به شما این امکان را می دهد که با اتصال دوربین اچ دی پلی استیشن 5 (PS5 HD Camera) به کنسول، در حین بازی از خود فیلم بگیرید. این یک راه عالی برای نشان دادن حرکات و واکنش های خود در هنگام نبرد با غول آخر و به اشتراک گذاشتن واکنش های خود با سایر گیمرها و دوستانتان است!

منطقه بازی را سفارشی کنید

با استفاده از دسته های مخصوص پلی استیشن وی آر 2 و دوربین های تعبیه شده در دستگاه، می توان فضای بازی را سفارشی کرد. دوربین ها به شما اجازه می دهند تا اتاق را اسکن کنید، در حالی که دسته های پلی استیشن وی آر 2 به شما این امکان را می دهند که فضای بازی را توسعه داده و بیشتر سفارشی کنید تا متناسب با سبک بازی و محیط اتاق شما باشد.

در حین بازی اگر به مرزی که مشخص کرده اید نزدیک شوید، اخطاری دریافت خواهید کرد که از نزدیک به مرز منطقه بازی نزدیک می شوید. در هر زمانی که پلی استیشن وی آر 2 متصل است، می توانید تنظیمات خود را تغییر دهید. هنگامی که منطقه بازی خود را تنظیم کردید، تنظیمات ذخیره می شود مگر اینکه به منطقه بازی دیگری بروید.

حالت واقعیت مجازی و حالت سینمایی

در حالت واقعیت مجازی، شما می توانید از محتوای و بازی های در نظر گرفته شده برای واقعیت مجازی در یک نمای 360 درجه در یک محیط مجازی لذت ببرید. محتوای این حالت با فرمت ویدئویی 4000 x 2040 و به صورت HDR (2000 x 2040 به ازای هر چشم) با نرخ فریم 90/120 هرتز نمایش داده می شود.

در حالت سینمایی، بازیکنان می توانند سیستم پلی استیشن 5 و رابط کاربری آن و تمام محتوای غیر واقعیت مجازی و حتی محتوای چندرسانه ای را به صورت یک صفحه سینمایی مجازی مشاهده کنند. محتوای حالت سینمایی با فرمت ویدئویی 1920 x 1080 و به صورت HDR و با نرخ فریم 24/60 هرتز و همچنین 120 هرتز نمایش داده می شود.

سونی وعده داده است که به زودی اطلاعات نوی را از جمله تاریخ عرضه و بعضی از دیگر بازی هایی که قرار است برای این پلتفرم بیاید، اعلام خواهد کرد.

منبع: PlayStation Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2234

به "نگاهی به تجربه کاربری پلی استیشن وی آر 2 بیندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تجربه کاربری پلی استیشن وی آر 2 بیندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید