رنگ ها را بهتر بشناسیم

به گزارش مجله آراد، داشتن دانش درباره چرخه رنگ ها می تواند ما را در انتخاب های درست یاری کند.

رنگ ها را بهتر بشناسیم

از نظر علم روانشناسی رنگ ها می توانند احساسات و تجربه هایی متفاوت را در ما ایجاد کنند ، مثلا آبی سبب ایجاد آرامش و قرمز سبب ایجاد گرما و حرارت و در برخی افراد باعث ایجاد استرس می شود. حال باید بدانیم که چه رنگی برای دیوار های خانه مان مناسب تر است.

رنگ های گرم

این دسته مثل نارنجی یا زرد، دمای اتاق را بالا می برند. بنابراین بهتر است در ساختار اتاق هایی استفاده شود که رو به شمال ساخته شده اند. از آن جایی که این رنگ ها القا کننده جنبش و فعالیت هستند، بهتر است در اتاق هایی که برای استراحت و آرامش در نظر گرفته شده اند، به کار نروند.

رنگ های روشن

رنگ های روشن مانند سبز و آبی روشن شاد و پرانرژی هستند و به اتاق، حالتی محبت آمیز و صمیمی می بخشند، بنابراین بهتر است در اتاق هایی مانند غذاخوری و آشپزخانه، که معمولاً برای دور هم بودن و گفت و گو استفاده می شوند، به کار بروند.

رنگ های سرد

آبی یخی، آرامش بخش و به خصوص برای اتاق خواب مناسب است. اگر در اتاق خوابتان رنگ های سرد به کار رفته باشد، شب ها با آرامش به خواب می روید وصبح ها سرحال از خواب بیدار می شوید.

آبی تیره

آبی طرفداران بسیاری دارد و احساس آرامش و صلح را القا می کند. اما آبی در خیلی از افراد حساس غم و گوشه گیری به وجود آورد و به گرایش افراد به برقراری ارتباط لطمه می زند ، به همین دلیل بهتر است در اتاق نشیمن یا غذاخوری استفاده نشود.

قرمز

قرمز هیجانات قوی، عشق و حرارت را بر می انگیزد، ولی در عین حال می تواند احساس خشم وعصبانیت را تحریک کند، بنابراین قرمز برای اتاق کودک مناسب نیست.

خاکستری

خاکستری اشتها را کم می کند، بنابراین آن را در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه به کار نبرید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 853

به "رنگ ها را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ ها را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید