بی حس کردن لثه ها بدون درد

به گزارش مجله آراد، امکان دارد که به یاری نوار چسب، روزگار ترس از تزریق مواد بی حس کننده به لثه ها به زودی انتها یابد. یک شرکت دارویی در فلوریدا، نوار چسب هایی ابداع نموده است که مواد بی حس کننده را فقط از راه تماس به لثه ها می رسانند.

بی حس کردن لثه ها بدون درد

مترجم: احمد رازیانی

منبع:راسخون

امکان دارد که به یاری نوار چسب، روزگار ترس از تزریق مواد بی حس نماینده به لثه ها به زودی خاتمه یابد. یک شرکت دارویی در فلوریدا، نوار چسب هایی ابداع نموده است که مواد بی حس نماینده را فقط از راه تماس به لثه ها می رسانند. این شرکت ادعا می نماید که خاصیت بی حس نمایندگی این نوارها به مقدار ای خواهد بود که بتوان بدون انجام تزریقات دردناک، دندان ها را سورا یا تمیز کرد، و اعمال جراحی مختصری روی لثه ها انجام داد. تا کنون درد تزریقات برای بعضی از بیماران وحشتناک تر از خود درمان بوده است.

این شرکت، نوار چسب های خود را در محیط آزمایشگاه امتحان نموده است. انتظار می رود که سازمان های رسمی ایالات متحده ظرف چند سال آینده، تاییدیه ای برای آن صادر کند.

اگرچه شرکت نوون که سازندة این نوارهاست، حاضر نیست اعلام کند که از چه داروی بی حس نماینده ای استفاده نموده است، اما مسئولین این شرکت می گویند: دارویی است که در حال حاضر در دندان پزشکی مصرف می گردد.

اما یکی از بزرگ ترین مسائل استفاده از داروهای بی حسی این است که دارو به مدت کافی در حفرة دهانی باقی نمی ماند: رگ های خونی موجود در بافت های دهان، داروهای بی حس نماینده را به سرعت رقیق می نمایند. به همین علت از جملة مواردی که همراه با داروهای بی حس نماینده تزریق می گردد ادرنالین است که با تنگ کردن رگ ها موجب بقای دارو به مدت مورد احتیاج می گردد. متخصصان نوون می گویند که نوارهای این شرکت بدون آن که احتیاجی به آدرنالین باشد، دارو را به اندازة کافی نگه می-دارند.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1962

به "بی حس کردن لثه ها بدون درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی حس کردن لثه ها بدون درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید