کتاب مونتسکیو و ایده های مستبدانه اروپا منتشر شد

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، کتاب مونتسکیو و ایده های مستبدانه اروپا: تعبیری از روح القوانین اثر ویکی بی سلیوان منتشر شد. منتسکیو به درستی بابت انتقادی خستگی ناپذیر از استبداد مشهور است که در نوشته هایش به صراحت آن را به آسیا و خاورمیانه ارتباط می دهد و نه به مدل های غربی به وضوح میانه روانه تری از حکومت که در اروپا یافت می گردد. اگرچه، خوانشی محتاطانه از آثار منتسکیو آشکار می نماید که او نوعی شکاکیت را نسبت به روش های استبدادی در غرب به رسمیت می شناسد و این که این تهدید فقط از شرق ظاهر نمی گردد، بلکه از ایده های استبدادی مشخصی نیز دیده می گردد که از نهادهای غربی ای همچون پادشاهی فرانسه و کلیسای کاتولیک رم به ما می رسد.

کتاب مونتسکیو و ایده های مستبدانه اروپا منتشر شد

در هیچ کجا انتقاد منتسکیو نسبت به ایده های استبدادی اروپا، به قوت اثر به شدت تأثیرگذار او به نام روح القوانین نیست و ویکی بی. سولیوان خوانندگان را از طریق گفتارهای گاهی اوقات پنهانی، اما به وضوح انتقادی ماکیاولی، هابز، ارسطو، و افلاطون و همچنین اندیشمندان مسیحی به پیش می برد. او به عنوان مثال، تبعات مخرب ماکیاولیسم خشن را در توجیهات هابز جهت حاکمیت یک فرد، در استدلال افلاطون مبنی بر انکار حقوق دفاع طبیعی بردگان، و در آموزه های مسیحی که ارتداد را برابر با خیانت دانسته و به دادگاه های تفتیش عقاید اطلاع می دهد، می یابد.

سولیوان در این خوانش جدید از کار بزرگ منتسکیو سوء مفهومی را تصحیح می نماید که این اثر ملاحظاتی ساده و عینی را ارائه می نماید، و در مقابل آن را به صورت انتقادی قدرتمند از سیاست اروپایی نشان می دهد که می تواند پس از مرگ مونتسکیو به صورت پیشگویی محترمانه و برجسته ای تلقی گردد، هنگامی که بادهای استبداد در اروپا وزیدن گرفت.

این کتاب در 304 صفحه، توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال 2017 منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 47

به "کتاب مونتسکیو و ایده های مستبدانه اروپا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مونتسکیو و ایده های مستبدانه اروپا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید