ضرورت مشخص تکلیف حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، معصومه آقاپور علیشاهی، با بیان اینکه اعطای تسهیلات 300 میلیونی وام مسکن در کاهش قیمت مسکن تاثیری نخواهد داشت، گفت: در حال حاضر بازار مسکن در یک شوک تورمی به سر می برد و من اعتقادم بر این است که در شرایط فعلی باید شرایط و بازار مسکن را در بخش خصوصی فعال نموده و مورد توجه قرار داد.

ضرورت مشخص تکلیف حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در شرایط فعلی هیچ راهکاری به جز تزریق امنیت و ارامش به بازار مسکن نمی تواند التهاب این بازار را کاهش دهد و در این زمینه حمایت از مواد اولیه در حوزه مسکن و تعدیل در بخش مالیات می تواند بخشی از ارامش را در این عرصه تامین کند.

وی همچنین به حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن نیز اشاره نمود و اضافه نمود: این مساله مهمی است که بتوانیم مالکیت افراد خارجی و سرمایه گذاری آنان در بخش مسکن را به نقطه مشخصی برسانیم و در واقع این مقوله را به نوعی مشخص تکلیف کنیم؛ چراکه هیچ قانون منضبطی در حال حاضر مبنی بر سرمایه گذاری افراد خارجی در ایران در حوزه مسکن وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید نمود: در حال حاضر که بازار سکه، ارز و بورس رقم های نجومی را طی می نماید، و به نوعی بازار سوداگری در این عرصه به راه افتاده، طبق آنالیز های من بازار مسکن تنها 40 درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی هم نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 51

به "ضرورت مشخص تکلیف حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مشخص تکلیف حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید