یک سرکرده مهم الشباب سومالی کشته شد

به گزارش مجله آراد، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (افریکام) در بیانیه ای از کشته شدن یک سرکرده گروه تروریستی الشباب در حمله هوایی آمریکا در جنوب سومالی اطلاع داد.

یک سرکرده مهم الشباب سومالی کشته شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (افریکام) روز یکشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که یک سرنموده الشباب معروف به بشیر محمد محمود ملقب به بشیر قرقب در حمله هوایی آمریکا در جنوب سومالی کشته شد.

بر اساس بیانیه افریکام و وزارت خارجه آمریکا، قرقب از اواخر سال 2008 به عضویت شورای اجرایی الشباب سومالی درآمده بود.

او مظنون به طراحی حمله به پایگاه آمریکایی در جنوب شرقی کنیا در اوایل ژانویه گذشته بود که به کشته شدن سه آمریکایی منجر شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، کریستوفر کارنز مسئول روابط عمومی افریکام در این باره گفت که حمله هوایی که منجر به کشته شدن این تروریست شد در تاریخ 22 فوریه گذشته صورت گرفت.

او اضافه نمود که بشر محمد محمود از بیش از یک دهه پیش فرمانده عملیات درجه یک و عنصر مهمی در گروه تروریستی الشباب بود.

به گفته وی، بشیر محمد محمود نقش خرابکارانه و راهنمایی عملیات های تروریستی در سومالی و منطقه مرزی کنیا را بر عهده داشته است.

پنجم ژانویه گذشته یک گروه از الشباب به یک پایگاه نظامی آمریکا در کنیا موسوم به سمبا واقع در خلیج ماندا حمله کرد و در این حمله سه نفر از آمریکایی و چهار عنصر الشباب کشته شدند.

بر اساس این گزارش، بشیر محمد محمود از اواخر سال 2008 یکی از 10 عضو مهم شورای فرماندهی الشباب بوده و آمریکا جایزه پنج میلیون دلاری برای کسی که اطلاعاتی درباره او ارائه کند، معین نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 962

به "یک سرکرده مهم الشباب سومالی کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سرکرده مهم الشباب سومالی کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید