گابریله پین: استراماچونی من را راضی کرد تا به استقلال بیایم، کیفیت فوتبال ایران بالاست

به گزارش مجله آراد، مربی ایتالیایی استقلال گفت: برای حضور در استقلال با استراماچونی صحبت کردم و او من را برای حضور در این تیم راضی کرد.

گابریله پین: استراماچونی من را راضی کرد تا به استقلال بیایم، کیفیت فوتبال ایران بالاست

به گزارش خبرنگاران، گابریله پین درباره حضورش در استقلال گفت: من 45 سال است در فوتبال هستم و حضور در استقلال تجربه ای متفاوت برای من است. من یک دوست دارم که وکیل است و با فرهاد مجیدی هم دوست است. سرمربی استقلال دوست داشت که یک دستیار داشته باشد و به همین دلیل این پیشنهاد با من مطرح شد. سه ماه پیش باید این اتفاق می افتاد، اما به خاطر کرونا نشد. با این حال در این مدت در تماس بودیم.

وی در خصوص اینکه چه نظری در خصوص فوتبال ایران دارد و چه کسانی را می شناخته است، گفت: وقتی در امارات بودم کمی روی فوتبال ایران شناخت داشتم. بعد هم با استراماچونی صحبت کردم، چون با او آشنا بودم. وقتی سه ماه پیش با مجیدی صحبت کردم استراماچونی به من زنگ زد و از باشگاه مثبت صحبت کرد و من را راضی کرد تا به استقلال بیایم.

مربی استقلال در واکنش به این پرسش که آیا استراماچونی واقعاً نظر مثبتی درباره استقلال داشته است، اسم کرد: بله، او در ایتالیا یک مصاحبه داشت که خوب نبود، ولی گفت آن مصاحبه درست نبوده است. استراماچونی فقط صحبت خوب کرد و الان می فهمم او درست می گفته است. در فوتبال اینطور است و ما هم در گالاتاسرای کارمان را نیمه کاره رها کردیم.

گابریله پین راجع به شناختش از استقلال شرح داد: فیلم ها و دربی ها را دیدم و آماده هستم. الان هم دوست دارم ورزشگاه ها پُر شوند. من دربی های زیادی را تجربه کردم. دربی رم و لاتزیو را تجربه کردم که می تواند شبیه دربی ایران باشد. فوتبال ورزش ملی ایتالیاست و هر روز در خصوصش صحبت می گردد. ایتالیا 60 میلیون طرفدار و 60 میلیون مربی دارد. در ترکیه هم به فوتبال علاقه دارند. من آنجا هم تجربه دارم، ولی نمی دانم دربی ترکیه شبیه ایران است یا خیر.

وی در خصوص اینکه چه نظری در خصوص فوتبال ایران دارد، گفت: من غافلگیر شدم، چون کیفیت فوتبال ایران بالاست. می دانستم تیم ملی ایران خوب است، ولی در این ماه کشف کردم که تکنیک ایرانی ها در فوتبال خیلی بالاست، با این وجود فکر می کنم می تواند خیلی بهتر باشد. تیم های ایتالیایی به نظم معروفند، ولی هر تیمی بدون بازیکنان باکیفیت موفقیتش سخت است.

مربی استقلال در خصوص شکست تیمش در بازی با الهلال هم گفت: من دو روز قبل از آن بازی به تیم اضافه شدم. وقتی بازی را دیدم، تیم الهلال تمام بازیکنانش تغییر نموده بودند و سه چهار بازی رسمی داشتند. از نظر فیزیکی اختلاف زیادی بود. اگر 15 روز بیشتر تمرین می کردیم می توانستیم برنده باشیم. تیم ما خوب جنگید با اینکه از نظر فیزیکی پایین تر بودیم. من اعتقاد دارم باید از باخت هم درس هایی بگیریم.

گابریله پین در پاسخ به این پرسش که چه اطلاعاتی از تیم های دیگر دارد، اسم کرد: تیم های دیگر را نمی شناسم. من تمرکزم روی بازیکنان خودمان است. ما باید اول بازیکنان خودمان را بشناسیم. نه تنها بازیکنان، بلکه باید اطراف شان را بشناسیم. همواره دو تیم وجود دارند، تیمی که بازی می نماید و تیمی که کنار زمین است. بازی به بازی مهم است. اولین بازی مثل آخرین بازی است. مهم ذهنیت برنده و طرز فکر برنده است.

وی ادامه داد: از تیم ملی ایران شناخت داشتم و می دانستم نتایج خوبی می گیرد. چند بازیکن خوب ایرانی هم در اروپا بودند، ولی کیفیت فنی آنها را نمی دانستم. الان اما می دانم کیفیت بازیکنان ایرانی بالاست. کیفیت در فوتبال خیلی مهم است. من بازی آخر فصل قبل را دیدم. دفاع وسط استقلال خیلی خوب است. این سه دفاع وسط برای تیم خیلی خوب هستند. مجیدی انتخاب خوبی برای دفاع های خود داشته است، ولی فوتبال به سه چهار بازیکن خوب نیست. ما می توانیم هجومی باشیم، حتی با دو دفاع. مهم عادت کردن به حمله است. در فوتبال نو خیلی از تیم ها با سه دفاع بازی می نمایند.

این مربی که سابقه کار در فوتبال امارات را دارد درباره ملاقات تیم ملی ایران مقابل امارات گفت: فکر می کنم سطح فوتبال امارات پایین تر از ایران است. از لحاظ تکنیکی ایران بالاتر است، ولی نباید آن ها دست کم گرفته شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1953

به "گابریله پین: استراماچونی من را راضی کرد تا به استقلال بیایم، کیفیت فوتبال ایران بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گابریله پین: استراماچونی من را راضی کرد تا به استقلال بیایم، کیفیت فوتبال ایران بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید