کاهش صدور صادرات نظامی هند به ترکیه

به گزارش مجله آراد، مقامات هندی اعلام کردند که به دلیل افزایش همکاری های نظامی ترکیه با پاکستان، دهلی نو صادرات دفاعی و نظامی به آنکارا مانند مواد منفجره را کاهش داده است.

کاهش صدور صادرات نظامی هند به ترکیه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

نشریه اکونومیک تایمز روز پنجشنبه نوشت: با توجه به مقامات هندی، کاهش صادرات تجهیزات نظامی به ترکیه یک اقدام پیشگیرانه است و خطر استفاده اینگونه تجهیزات علیه منافع هند را کمتر می نماید.

یک مقام مطلع هندی که خواست نامش فاش نگردد، گفت: به دلیل اظهارات رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مورد مساله کشمیر، هند قصد ندارد در آینده ای نزدیک صادرات نظامی خود به ترکیه را ادامه دهد.

این در حالی است که روز دوشنبه سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به ترکیه در اعتراض به اظهارات اردوغان در مورد کشمیر لغو شد.

انتقاد شدید هند از عملیات نظامی ترکیه در سوریه و همچنین تصمیم این کشور برای لغو قرارداد ساخت کشتی جنگی برای نیروی دریایی هند به ارزش 2.3 میلیارد دلار از جمله اقدامات هند در ابراز نارضایتی از موضع آنکارا در مورد کشمیر است.

اخطار هند به اتباع هندی در مورد سفر به ترکیه

به گزارش نشریه تایمز او ایندیا دولت هند روز پنجشنبه با صدور اخطاریه ای از شهروندان خود درخواست کرد تا در سفر به ترکیه نهایت احتیاط را به کار گیرند.

این بیانیه دولت هند با توجه به وضعیت امنیتی در منطقه و همچنین در میان افزایش تنش ها در روابط دو جانبه هند و ترکیه منتشر می گردد.

رئیس جمهور ترکیه در تاریخ 17 مهر از شروع عملیات نظامی این کشور در مناطق شمالی سوریه، جایی که در ماه های گذشته تحت کنترل شبه نظامیان کرد نزدیک به پ ک ک قرار داشته، اطلاع داد. جنگنده ها و واحدهای توپخانه ای ارتش ترکیه از چهارشنبه شب بارها مناطق مختلف شمال سوریه را هدف قرار داده اند.

آنکارا مدعی است که این عملیات را با هدف دور کردن کردها از نواحی مرزی سوریه-ترکیه و در قالب مبارزه با تروریسم انجام داده و میخواهد در نواحی مرزی یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 475

به "کاهش صدور صادرات نظامی هند به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش صدور صادرات نظامی هند به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید