چین مهار آمریکا را از مسیر توافق تجاری دنبال می نماید

به گزارش مجله آراد، تهران - خبرنگاران - یک مقام ارشد چین گفت که کشورش و آمریکا شبانه روز کوشش می نمایند تا به توافق تجاری دست یابند که با منافع هر دو طرف و خواست جهانی از جمله حذف تعرفه های تلافی جویانه مطابقت داشته باشد.

چین مهار آمریکا را از مسیر توافق تجاری دنبال می نماید

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از وانگ شوون معاون بازرگانی چین که در حاشیه اجلاس سالانه مجلس این کشور در یک کنفرانس خبری سخن گفته بود، بیان کرد که به مذاکرات چین و آمریکا خوشبین است اما ساز و کار تجاری به دست آمده باید برابر و عادلانه باشد.

در ادامه این خبر آمده است، دولت های این دو اقتصاد بزرگ جهان، ماه هاست در جنگ تجاری رو به گسترشی درگیر شده اند زیرا واشنگتن در راستای برطرف نگرانی های طولانی مدت خود درباره اقدامات و سیاست های یارانه های صنعتی چین، انتقال فناوری، دسترسی به بازار و حقوق مالکیت معنوی، پکن را تحت فشار قرار داده است.

پیشرفت در مذاکرات دو کشور، کاخ سفید را بر آن داشت تا افزایش نامحدود در تعرفه های 200 میلیارد دلاری که قرار بود دوم مارس مصادف با 11 اسفند ماه جاری بر کالاهای چین اعمال گردد را به تعویق انداخت.

با تور چین سفر کنید

وانگ گفت، اعمال تعرفه بر کالاهای یکدیگر نتیجه بدی برای کارگران، کشاورزان، صادرنمایندگان و فراوری نمایندگان در پی داشت؛ باعث سلب اعتماد سرمایه گذاران و تاخیر در تصمیم گیری شرکت ها شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تیم های اقتصادی و تجاری دو طرف برای برقراری ارتباط و مذاکره در راستای رسیدن به توافقی مطابق اصول و قواعدی که درباره آن تصمیم گرفته بودند کوشش می نمایند.

به گفته وانگ، این کوشش ها در راستای حذف تمام تعرفه های اعمال شده بر یکدیگر است تا روابط تجاری دو جانبه بین چین و ایالات متحده به حالت عادی بازگردد؛ تیم مذاکراتی هر دو طرف شبانه روز کوشش می نمایند تا به توافقی متناسب با منافع دو کشور دست یابند.

هنوز هم تعیین نیست که مقامات ارشد دو کشور چه زمان و کجا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 131

به "چین مهار آمریکا را از مسیر توافق تجاری دنبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مهار آمریکا را از مسیر توافق تجاری دنبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید