چین به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات ملحق شد

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی سی تی وی، چین به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات (ATT) ملحق شد.

چین به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات ملحق شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این معاهده در سال 2013 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد و جانگ جون سفیر و نماینده چین در سازمان ملل سند پیوستن این کشور را به دبیرکل این سازمان تحویل داد.

جانگ جون در این ارتباط اعلام نمود که چین با اتخاذ اقدامات لازم برای تنظیم تجارت بین المللی اسلحه موافق است و با انتقال غیرقانونی اسلحه مبارزه می نماید.

به گفته این دیپلمات چینی، پکن فقط به دولت های قانونی اسلحه می دهد نه گروه های غیر دولتی، و این نشان گر احساس مسئولیت پذیری پکن است.

نماینده چین همچنین تاکید نمود که الحاق به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات، گام مهم دیگری در راستای مشارکت فعال چین در حاکمیت تجارت دنیای تسلیحات برای حفظ صلح و ثبات بین المللی و منطقه ای است و این اقدام نشان از عزم و صداقت چین برای حفظ رژیم کنترل تسلیحات بین المللی، حمایت از چند جانبه گرایی و ایجاد جامعه ای با آینده مشترک برای بشر است.

پیمان دنیای تجارت تسلیحات؛ تجارت بین المللی 70 میلیارد دلاری اسلحه را در سرتاسر دنیا تنظیم می نماید و به دنبال آن است که سلاح ها را از دسترس متجاوزان حقوق بشر دور نگه دارد.

تا به امروز 104 کشور به این پیمان که در سال 2013 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده، پیوسته اند. این معاهده از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به امضا رسید اما به دلیل مخالفت انجمن ملی سلاح و سایر گروه های محافظه کار هرگز از سوی سنا تصویب نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1228

به "چین به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات ملحق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات ملحق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید