پس لرزه های آشوب- 5 ، کوشش کانادا برای خارج کردن آسیه بی بی از پاکستان

به گزارش مجله آراد، نخست وزیر کانادا گفت: علی رغم حساسیت هایی که پرونده آسیه بی بی برای پاکستان پیدا نموده است در حال مذاکره برای نجات او هستیم.

پس لرزه های آشوب- 5 ، کوشش کانادا برای خارج کردن آسیه بی بی از پاکستان

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام نمود: ما با دولت پاکستان برای پناه دادن به آسیه بی بی در حال رایزنی و تبادل نظر هستیم.

وی توضیح داد: می دانیم که پرونده این زن مسیحی در پاکستان تبدیل به یک پرونده سخت و خطرناک شده است که حساسی زیادی برای دولت اسلام آباد دارد ولی با این حال کوشش خود را انجام خواهیم داد.

جاستین ترودو گفت: ما به رای دولت پاکستان احترام می گذاریم با این حال کوشش های خود را برای نجات این زن مسیحی ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر کانادا تاکید نمود: اتاوا حاضر است آسیه بی بی و خانواده اش را به عنوان یک پناهنده قبول کند ولی منتظر می ماند تا اسلام آباد در این مورد تصمیم خود را اعلام کند.

از سوی دیگر همسر آسیه بی بی برای نجات او و خانواده اش تا کنون از سه کشور انگلیس، آمریکا و کانادا در خواست پناهندگی نموده است.

وی اعلام نموده است: جان آسیه بی بی و خانواده اش در تمام پاکستان با خطر شدید روبرو است و تنها راه نجات خارج شدن از پاکستان است.

لازم به ذکر است با دستور دادگاه عالی پاکستان طی روزهای گذشته آسیه بی بی از زندان شهر شهر مولتان آزاد شد ولی بلافاصله توسط نیروهای امنیتی به اسلام آباد منتقل شده و سپس به مکان نامعلومی برده شد تا خطری جان او را تهدید نکند.

این زن مسیحی متهم است که به رسول گرامی اسلام (ص) توهین نموده و همین امر موجب خشم شدید گروه های تندروی مذهبی شده است.

اعتراض گسترده این گروهها باعث شد بسیاری از خیابانهای شهرهای بزرگ پاکستان 3 روز بسته شوند و دولت پاکستان با وعده رسیدگی مجدد به پرونده آسیه بی بی، اعتراض این گروه ها را کم کرد.

از سوی دیگر اعتراض این گروهها باعث وارد شدن میلیاردها روپیه خسارت به اموال عمومی شد و دستگاه قضایی پاکستان حداقل پنج هزار نفر را در این مورد تحت تعقیب قرار داده است.

پیش از این ایتالیا نیز اعلام نموده بود برای نجات جان آسیه بی بی و خانواده اش حاضر است به آنها پناهندگی بدهد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 341

به "پس لرزه های آشوب- 5 ، کوشش کانادا برای خارج کردن آسیه بی بی از پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس لرزه های آشوب- 5 ، کوشش کانادا برای خارج کردن آسیه بی بی از پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید