هشدار نخست وزیر چین نسبت به تاثیرات منفی کاهش رشد مالی

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: نخست وزیر چین هشدار داد کاهش رشد مالی چالش بزرگی برای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در دومین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می رود.

هشدار نخست وزیر چین نسبت به تاثیرات منفی کاهش رشد مالی

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ لی کی کیانگ نخست وزیر چین امروز یکشنبه تاکید نمود، چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا باید تعادل طلایی را بین تعدیل ساختاری و رشد مالی ایجاد کند.

بر اساس این گزارش رشد مالی چین سال جاری به 7، 5 درصد خواهد رسید که این پایین ترین رقم در 23 سال اخیر به شمار می رود.کاهش صادرات به علت افت تقاضای دنیای تاثیر زیادی بر کاهش رشد مالی چین داشته است. چین کوشش زیادی را شروع نموده است تا الگوی رشد و رونق مالی خود را از تکیه بیش از حد به صادرات تغییر داده و تمرکز بیشتری بر تقاضا و مصرف داخلی داشته باشد.

وی اضافه کرد، چین روند اصلاحات مالی را شروع نموده و این مساله موجب بروز مسائل و چالش های جدیدی شده است. برای کشوری با جمعیت 1، 3 میلیارد نفری هیچ راستا مطمئنی برای مقابله با چالش های متعدد مالی به خصوص ایجاد فرصت های شغلی وجود ندارد.

اظهارات نخست وزیر چین در حالی است که رهبران ارشد این کشور قصد دارند در نشست 9 تا 12 نوامبر خود در مورد اصلاحات ساختاری رایزنی و مذاکره نمایند.

این سومین نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از زمان تغییر رهبری سیاسی این کشور در سال گذشته به شمار می رود.هنوز جزییات بیشتری در مورد اصلاحات مورد نظر رهبران سیاسی چین منتشر نشده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 428

به "هشدار نخست وزیر چین نسبت به تاثیرات منفی کاهش رشد مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر چین نسبت به تاثیرات منفی کاهش رشد مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید