نهاد نی: دولت افغانستان در شناسایی عاملان قتل خبرنگاران کوتاهی نموده است

به گزارش مجله آراد، رئیس اجرایی نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان، دولت این کشور را به کوتاهی درباره تامین امنیت و شناسایی قاتلان خبرنگاران افغان متهم کرد.

نهاد نی: دولت افغانستان در شناسایی عاملان قتل خبرنگاران کوتاهی نموده است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مجیب خلوتگر رئیس رئیس اجرایی نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) در واکنش به افزایش قتل های هدفمند علیه خبرنگاران گفت که دولت در شناسایی و تامین عدالت درباره عاملان قتل خبرنگاران کوتاهی نموده است.

خلوتگر با اشاره به قتل ملالی میوند خبرنگار تلویزیون انعکاس نیز گفت که میوند دستکم از 2 سال پیش مورد تهدید قرار داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که با کشته شدن ملالی خبرنگاران و بویژه بانوان خبرنگار، با جرأت قبل به کارشان حاضر نخواهند شد، چیزی که دشمنان آگاهی مردم افغانستان از دیر باز بر آن کوشش دارند. با کشته شدن او، فضای کار برای خبرنگاران زن محدود شده و خبرنگاران دیگر جرأت نخواهند کرد تا کار خبرنگاری نمایند.

خلوتگر همچنین قتل خبرنگاران را جنایت ضد بشری خواند و از دولت افغانستان درخواست کرد که عاملان این رویدادها را شناسایی و به قانون بسپارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش آوا، صدیق الله توحیدی رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران نیز اظهارداشت که قتل های هدفمند خبرنگاران زنگ خطری را برای همه خبرنگاران در افغانستان به صدا درآورده است و اضافه نمود که این قتل ها از سال 2017 به بعد شروع شده است.

توحیدی با تاکید بر آنالیز جدی پرونده قتل خبرنگاران گفت: باید جزئیات قتل تمامی خبرنگاران در اخیار رسانه ها و مردم افغانستان قرار بگیرد، این افراد و شبکه ها باید توسط دولت افغانستان شناسایی، بازداشت و افشا گردد که ما مطئمن شویم که قاتلین اصحاب رسانه از پنجه عدالت فرار نمی نمایند، در غیر اینصورت انگشت اتهام ما طرف دولت افغانستان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1506

به "نهاد نی: دولت افغانستان در شناسایی عاملان قتل خبرنگاران کوتاهی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد نی: دولت افغانستان در شناسایی عاملان قتل خبرنگاران کوتاهی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید