مهم ترین علائم کرونا که در افراد بالای 65 سال بروز می نماید

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران :در تحقیقات جدید دانشمندان شایع ترین علائم ابتلای افراد بالای 65 سال به کرونا تعیین شده است.

مهم ترین علائم کرونا که در افراد بالای 65 سال بروز می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سه علامت اصلی کووید 19، سرفه جدید و مداوم، تب بالا و تغییر حس بویایی و چشایی است. در عین حال تحقیقات نشان می دهد که پزشکان، مراقبان بیماران و نزدیکانشان باید به دنبال نشانه های گیجی یا رفتار عجیب در افراد مسن باشند.

در تحقیق اجرا شده توسط کالج کینگز لندن، اطلاعات دریافت شده از بیش از 800 سالمند بالای 65 سال (322 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان و 535 نفر که از برنامه مطالعه علائم کرونا برای ثبت علائم یا گزارش های بهداشتی به نیابت از دوستان و خانواده خود استفاده می کردند و نتیجه آزمایش همه مثبت بود) مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد.

هذیان گویی شایع ترین نشانه کرونا در افراد بالای 65 سال

محققان دریافتند افراد مسنی که در بیمارستان بستری شده اند و کسانی که در گروه های آسیب پذیر طبقه بندی می شوند، در مقایسه با افراد هم سن و سال خود که ضعیف نیستند، بیشتر در معرض ابتلا به هذیان گویی به عنوان یک علامت کوید 19 قرار دارند.

ضعف و ناتوانی یک طبقه بندی استاندارد است که پزشکان برای توصیف افراد مسن که در بهبودی از بیماری ها، استرس و حوادث روزمره مشکل دارند، استفاده می نمایند.

در میان افراد بالای 65 سال، هذیان در افراد آسیب پذیر (سالمندانی که بیماری های زمینه ای دارند) مبتلا به کووید 19، در مقایسه با افراد هم سن و سال کرونایی که از سلامت جسمی بهتری برخوردارند نیز شیوع بیشتری دارد.

برای گروه های ضعیف تر، هذیان احتمالی به عنوان وجود علائم گیجی یا خواب آلودگی تعریف شده است.

خستگی و تنگی نفس دومین علامت شایع

خستگی و تنگی نفس نیز در میان شرکت نمایندگان آسیب پذیر این تحقیق رایج بوده و یک سوم از آن ها که اعلام نموده بودند دچار هذیان هستند، علائم شایع سرفه یا تب را نداشتند.

پنفولد در سرانجام اظهار کرد: پزشکان و مراقبان بیمار باید به هرگونه تغییر در شرایط روانی سالمندان مانند گیجی یا رفتار عجیب توجه داشته باشند و هوشیار باشند که این عللایم می تواند نشانه اولیه ابتلا به ویروس کرونا باشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1375

به "مهم ترین علائم کرونا که در افراد بالای 65 سال بروز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین علائم کرونا که در افراد بالای 65 سال بروز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید