معضل ترافیک ارومیه با افزایش پارکینگ رفع نمی گردد

به گزارش مجله آراد، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حتی با افزایش تعداد پارکینگ، مشکل ترافیک ارومیه حل نمی گردد.

معضل ترافیک ارومیه با افزایش پارکینگ رفع نمی گردد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدرضا علیزاده امام زاده افزود: به دلیل افزایش تقاضا برای سفرهای درون شهری افزایش تعداد پارکینگ مشکل ترافیک به ویژه در مرکز شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی را حل نمی کند.

علیزاده تمام زاده افزود: در حال حاضر تعداد 100 پارکینگ عمومی شامل پارکینگ های طبقاتی و قطعات پارکینگ در درون شهر و تعداد 5 پارکینگ طبقاتی در محدوده مرکز شهر ارومیه وجود دارد.

وی گفت: طبق قانون شهرداری ها موظف هستند مبلغ اخذ شده به عنوان کسری پارکینگ را برای ساخت پارکینگ در سطح شهر اختصاص دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه بیان نمود: بنابر گزارشی که از سازمان ترافیک و مطالعات ساخت چند پارکینگ در محوطه مرکزی شهر انجام گرفته، به دلیل مسائل، سرمایه گذاری و تملک زمین فعلا در مرحله پیش از ساخت واقع شده است و طرح نهایی این مطالعات به شورای شهر برای آنالیز و تصویب نرسیده است.

وی در خصوص حل معضل ترافیک و کمبود جای پارک در مرکز شهر ارومیه افزود: برای کاهش معضل ترافیک باید برنامه ریزی ها به سمت محدودسازی خودروهای شخصی، توسعه حمل و نقل عمومی پیشرفته، قیمت گذاری معابر و قیمت گذاری پارکینگ پیش رود.

علیزاده تمام زاده اظهار کرد: گسترش محدوده طرح ترافیک، پیاده راه سازی و استفاده از متدهای جدید حمل و نقل پاک همچون دوچرخه از دیگر مواردی است که باید برای کاهش معضل پارکینگ برنامه ریزی گردد.

وی افزود: به لحاظ علمی و تجربی نیز اثبات شده که ساخت و توسعه پارکینگ کارگشای مشکل ترافیک در مرکز شهر نبوده و بر مسائل دیگر از جمله آلودگی هوا نیز می افزاید.

علیزاده امام زاده اظهار کرد: سرانه پارکینگ در مجتمع های تجاری، مسکونی، بیمارستان ها ارومیه معمولاً بر اساس ساعت های اوج مراجعه کنندگان محاسبه و به ازای هر خودرو فضایی حدود 25 تا 30 متر مربع در نظر گرفته می گردد، امروز زمان آن رسیده که تغییر الگو داده و بودجه و سرمایه لازم برای ساخت پارکینگ و گشایش جهت را به توسعه قطار شهری و سایر مدهای حمل و نقل تخصیص دهیم چرا که در غیر این صورت شاهد افزایش روزافزون ورود خودروهای شخصی و تک سرنشین به مرکز شهر و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی هستیم.

وی بیان نمود: طبق قانون همه ساختمان های مسکونی و تجاری موظف به ساخت پارکینگ هستند ولی در بعضی ساخت و سازهای شهر ارومیه تخلف ساختمانی اتفاق افتاده و بعضی ساختمان ها بدون پارکینگ هستند که مسئولان ذی صلاح طبق قانون موضوع را به کمیسیون ماده 100 ارجاع می دهند تا تصمیم گیری و حکم مربوطه صادر گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 788

به "معضل ترافیک ارومیه با افزایش پارکینگ رفع نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل ترافیک ارومیه با افزایش پارکینگ رفع نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید