مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا

به گزارش مجله آراد، رسولی گفت: برای نخستین بار کریدور ریلی مشترک میان ایران و 4 کشور منطقه، حمل بار های کانتینری چین به اروپا را برعهده می گیرد.

مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در سفر به آنکارا با اعلام خبر راه اندازی کریدور ریلی مشترک میان ایران و 4 کشور منطقه، گفت: در نشست اخیر روسای راه آهن های ایران، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه سند ایجاد این کریدور ریلی به امضا رسید و شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که به وسیله این کریدور بارهای کانتینری از چین به ترکیه و از آنجا به اروپا حمل گردد.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق مهم، فصل جدیدی در مناسبات حمل و نقلی در این راستا و میان کشورهای یاد شده است، اضافه نمود: این امر موجب توسعه همکاری ها و رونق مالی در کشورهای راستا خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس توافق صورت گرفته میان کشورهای مذکور، همه آنها حمل بار را با نرخ یکسان در این راستا انجام می دهند.

او با اشاره به ابراز خرسندی همه حاضران دراین نشست نسبت به این توافق بیان نمود: قیمت مناسب و یکسان حمل بار در این راستا می تواند رقابت خوبی را با کریدورهای رقیب در منطقه ایجاد کند.

رسولی با اشاره به فرصت های ارزشمندی که طی چند ماه گذشته در حوزه ریلی کشور به وجود آمده است، تاکید نمود: باید با جدیت، همدلی، همت بلند و همکاری های گسترده در خانواده بزرگ راه آهن از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

راه آهنی که ایران را به اروپا وصل می نماید + فیلم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری های بین المللی و افزایش بهره وری شبکه و ناوگان خود مصمم است و با اتکا به نیروی متخصص و توانمند خانواده بزرگ راه آهن اعم از بخش غیر دولتی و همکاران این شرکت در این راستا گام برمی دارد.

رسولی برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کارآمد در خانواده بزرگ راه آهن موجب بهره برداری شایسته از این فرصت به وجود آمده دانست و اظهار کرد: باید از همه ظرفیت های ریلی در این بخش برای توسعه هر چه بیشتر حمل ونقل ریلی در عرصه های داخلی و بین الملل استفاده کنیم.

او اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در دست اقدام، در آینده نزدیک شاهد همکاری های هرچه بیشتر بخش های فعال در حوزه ریلی خواهیم بود.

مدیرعامل ر اه آهن در ادامه هم افزایی، صمیمیت و جدیت در راستا صنعت حمل و نقل ریلی کشور زمینه ساز حرکت در راستا توسعه هر چه بیشتر حمل و نقل ریلی کشور بیان کرد و اظهار کرد: شرکت راه آهن کوشش می نماید تا سهم بزرگی در توسعه و رونق مالی کشور داشته و مانع از توفیق دشمنان در اجرای نقشه های خود برای فشار مالی بر کشور گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 488

به "مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید