لیبی، ادعای انهدام خودروی زرهی ترکیه و کشته شدن چهار نفر

به گزارش مجله آراد، مرکز اطلاع رسانی اتاق عملیات الکرامه وابسته به نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر مدعی انهدام یک خودروی زرهی ترکیه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور شد.

لیبی، ادعای انهدام خودروی زرهی ترکیه و کشته شدن چهار نفر

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ژانویه 2021 در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی اتاق عملیات الکرامه وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر امروز (سه شنبه) مدعی شد که نیروی هوایی این مرکز پایگاه های نیروهای دولت وفاق ملی در جاده فرودگاه طرابلس را هدف قرار داده اند.

شبکه سعودی العربیه به نقل از این مرکز مدعی شد که نیروی هوایی وابسته به حفتر یک خودروی زرهی ترکیه را منهدم نموده است.

روز دوشنبه (دیروز) نیز درگیری با سلاح سنگین بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس رخ داد.

به گفته منابع لیبیایی، نیروهای حفتر همچنین در اطراف شهر سرت تجمع نموده اند.

گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر حفتر دو روز پیش خاطرنشان کرد که به نیروهای دولت وفاق ملی در مصراته سه روز مهلت داده تا این شهر را ترک نمایند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش کرد که در حمله هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر به جنوب طرابلس، چهار نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر از حدود نُه ماه پیش حملات به طرابلس که هم اکنون در اختیار دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج است، شروع نموده اند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال 2011، شاهد دودستگی و به وجود آمدن دو دولت در این کشور است؛ یکی دولت شرق لیبی در طُبرق که خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است و دیگر دولت وفاق ملی در غرب (طرابلس) که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 746

به "لیبی، ادعای انهدام خودروی زرهی ترکیه و کشته شدن چهار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، ادعای انهدام خودروی زرهی ترکیه و کشته شدن چهار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید