لبنان، جزئیات نشست اقتصادی دولت، تاکید بر تقویت بخش بهداشت و سلامت

به گزارش مجله آراد، کابینه لبنان در نشست مالی خود٬ به آنالیز عناوین طرح اصلاحات مالی پرداخته و بر تقویت بخش بهداشت و سلامت به ویژه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید نمود.

لبنان، جزئیات نشست اقتصادی دولت، تاکید بر تقویت بخش بهداشت و سلامت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، هیئت وزیران لبنان در نشستی که بعداز ظهر روز گذشته به ریاست میشل عون رئیس جمهور این کشور و با حضور حسان دیاب نخست وزیر لبنان برگزار شد٬ تصمیم گرفتند تا وام بانک جهانی را برای تاسیس و ترمیم اجرای پروژه تقویت نظام بهداشت و سلامت در لبنان اختصاص دهند که مجهز کردن بیمارستان های دولتی و به ویژه درحال حاضر بخش مربوط به کروناویروس و تجهیزات مربوط به آن از اولویت های این پروژه است.

دیاب در این نشست درباره مجموعه اقداماتی که برای حل مشکل کمبود ارز و پیامدهای ناشی از آن در دست آنالیز است صحبت و گفت که بعداز بازسازی ساختار بدهی های خارجی باید ساختار بدهی های داخلی را نیز آنالیز نموده و این مشکل را به نسل های آینده واگذار نکنیم.

نخست وزیر لبنان در ادامه اضافه نمود که درحال حاضر اقدامات مربوط به اصلاحات مالی در کشور را از دو زاویه مورد آنالیز قرار می دهیم: اول در صورت برخورداری لبنان از حمایت خارجی و دوم درصورت عدم وجود این حمایت ها.

وی ادامه داد که بازسازی ساختار بدهی های خارجی شروع شده و در حال حاضر باید به بدهی های داخلی پرداخته و مهم تر از همه آماده سازی برنامه اصلاحات مربوط به آن است. دیاب همچنین اشاره نمود که کوشش می کنیم تا اصلاحات سیستم قضایی و مبارزه با فساد و نیز بازسازی ساختار بخش های انرژی و آب و آموزش و پرورش و بهداشت را توسعه دهیم.

هیئت وزیران لبنان همچنین عناوین طرح اصلاحات به ویژه بخش مربوط به کاهش هزینه ها ٬افزایش درآمدهای دولت٬ بازگرداندن اموال غارت شده٬ عمل به تعهدات مالیاتی و آنالیز عوارض گمرکی را در این جلسه مورد ارزیابی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 966

به "لبنان، جزئیات نشست اقتصادی دولت، تاکید بر تقویت بخش بهداشت و سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، جزئیات نشست اقتصادی دولت، تاکید بر تقویت بخش بهداشت و سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید