قیمت موبایل بعد از کرونا چه می گردد؟

به گزارش مجله آراد، نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که قیمت موبایل پس از کرونا چقدر افزایش خواهد یافت؟ به تجارت نیوز گفت: قیمت موبایل قبل از شیوع ویروس کرونا بین 25 تا 30 درصد افزایش یافت، علت فرایند صعودی قیمت موبایل نیز به افزایش قیمت دلار ارتباط داشت. متاسفانه در این شرایط ، کرونا باعث شده که زنجیره فراوری و توزیع در سراسر دنیا نیز برهم بخورد. از سوی دیگر فرایند فراوری گوشی های موبایل از سوی کشور چین متوقف شده است.

قیمت موبایل بعد از کرونا چه می گردد؟

رضا دیهیمی در ادامه اضافه کرد: امارات متحده عربی و عراق بزرگترین بازارهای توزیع کننده گوشی تلفن همراه به سایر کشورهای منطقه هستند. به دلیل بسته بودن مرزها، بازار با کمبود موبایل روبرو است. در حال حاضر بیش از 500 هزار گوشی موبایل در گمرکات کشور وجود دارد اما به دلیل اتمام تاریخ اعتبار تخصیص ارز نیمایی به شرکت ها افراد پیروز به عرضه این گوشی ها به بازار نشدند که در نهایت بازار با کاهش شدید موبایل روبرو شده است.

او اظهار کرد: براساس اعلام سایت همتا از اسفند ماه سال 98 تا به امروز بین یک تا دو میلیون گوشی تلفن همراه خاموش است. پیش بینی ما این است چنانچه دولت به واردکنندگان اجازه ترخیص کالاهای دپو شده در انبار گمرکات را بدهد و از سوی دیگر ارز نیمایی مورد احتیاج تجار برای ترخیص این کالا در نظر گرفته گردد قیمت موبایل بیش از این (افزایش 25 تا 30 درصدی در اسفند ماه) گران تر نخواهد شد. این در حالی است که اگر به مطالبات واردکنندگان تلفن همراه توجهی نگردد قیمت موبایل فرایند صعودی را طی خواهد نمود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1059

به "قیمت موبایل بعد از کرونا چه می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت موبایل بعد از کرونا چه می گردد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت موبایل بعد از کرونا چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید