قطر به گزارش ها درباره احضار سفیر سودان از دوحه واکنش نشان داد

به گزارش مجله آراد، وزارت خارجه قطر به گزارش های مطبوعاتی درباره احضار سفیر سودان در دوحه به کشورش واکنش نشان داد.

قطر به گزارش ها درباره احضار سفیر سودان از دوحه واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، لولوه الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: خبری که در حال انتشار در برخی رسانه ها درباره احضار سفیر سودان در دوحه به کشورش است بی اساس و نادرست است؛ سفیر سودان برای تعطیلاتی کوتاه مدت دوحه را ترک کرده است.

الخاطر گفت: نمی دانیم منبع این خبر کجاست و یادداشتی رسمی در این باره دریافت نکرده ایم. بلکه سفیر جمهوری سودان پیشتر یادداشتی به وزارت خارجه قطر فرستاده بود که سفری کوتاه صورت خواهد داد. او حتی موعد بازگشتش را تعیین کرده است.

پیشتر برخی رسانه ها و فعالان اعلام کرده بودند که ساعاتی پس از بسته شدن شبکه تلویزیون الجزیره قطر در خارطوم، فتح الرحمن سفیر سودان نیز به درخواست شورای نظامی حاکم بر این کشور، دوحه را ترک کرده است.

در آوریل گذشته، رسانه ها گفتند که شورای نظامی سودان استقبال از هیئت قطری به ریاست محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه را رد کرد. آن زمان وزارت خارجه سودان صحت این گزارش ها را رد و گفت که مقدمات برای سفر هیئتی بلندپایه از دوحه به خارطوم در حال انجام است.

این تحولات در روابط میان دوحه و خارطوم این فرضیه را تقویت می کند که شورای نظامی سودان به رهبری عبدالفتاح الرحمن- که مهره سعودی- اماراتی به شمار می رود- در محور ائتلاف چهارگانه تحریم علیه قطر قرار گرفته است و ناظران بعید نمی دانند که این کشور آفریقایی به نفع ژنرال خلیفه حفتر وارد جنگ در لیبی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 230

به "قطر به گزارش ها درباره احضار سفیر سودان از دوحه واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر به گزارش ها درباره احضار سفیر سودان از دوحه واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید